• תפריט
  • דואר אדום
הוועידה לעתיד החינוך
ועידת החינוך גג כתבה

דפנה קולר: "עד סוף העשור מורה לא יעמוד מול הכיתה וירצה לתלמידים"

פרופ' קולר מאוניברסיטת סטנפורד בוועידת עתיד החינוך של "כלכליסט": "התלמידים ילמדו את הכישורים הבסיסיים דווקא בבית, כאשר בכיתה ילמדו דברים עמוקים יותר או איך להסביר דברים אחרים ותהליכים"

ליאור גוטמן 12:0224.12.13

"להערכתי, עד שנת 2020 כל הרעיון שמורה עומד מול הכיתה, וכולם רושמים 20 דקות ואז הולכים הביתה לעשות תרגילים לא יהיה קיים. התלמידים ילמדו את הכישורים הבסיסיים דווקא בבית, כאשר בכיתה ילמדו דברים עמוקים יותר או איך להסביר דברים אחרים ותהליכים" - כך אמרה הבוקר (ג') פרופ' דפנה קולר מאוניברסיטת סטנפורד בוועידת עתיד החינוך של "כלכליסט" ומיזם "סיסמה לכל תלמיד". קולר היא מייסדת קורסרה, מיזם שמאפשר לאזרחי אפריקה ללמוד חינם קורס בסטנפורד או ב-MIT באמצעות האינטרנט.

פרופ' דפנה קולר פרופ' דפנה קולר

 

כראוי לתחום בה היא עוסקת, קולר התראיינה לוועידה באמצעות שיחת וידאו ממקום מושבה בארה"ב. בהתייחסה לשילוב טכנולוגיה בלמידה מרחוק אמרה ש"אחד הדיונים החשובים בעידן התקשוב הוא איך לייצר קשר בין אישים". קולר הסבירה שלמידה מרחוק עלולה לנתק את התלמידים והקשר הישיר עם בני כיתתם או עם המורה, אבל מדובר בבעיות שאולי היו נחלתן של העולם הישן. "לדור הנוכחי יש קשר עם הרשתות החברתיות ולכן הם רגילים לזה, אבל הקשר הפיסי הוא כמובן חשוב והשאלה איך משלבים באון ליין גם קשר בין בני אדם".

 

בהתייחסה לעולם התקשוב אמרה קולר ש"טכנולוגיה יכולה להפוך את החינוך מפריבילגיה של מתי מעט למשהו נגיש לכל אדם שיש לו קשר לאינטרנט". היכולת להתחבר למחשבים, לאינטרנט וללמוד מרחוק כמעט בכל תחום הוא לדעתה הגורם העיקרי שיצמצם פערים בין אוכלוסיות ועמים. "הענקת חינוך היא השיוויון הכי גדול שיש וזה יפתור לנו בעתיד בעיות שונות בחברה ויגדיל את איכות החיים", סיכמה.

 

23תגובות
בטל שלח
  • הפרופ' צודקת רק באופן עקרוני, וצריכה עוד ללמוד כלכלה, חינוך, הוראה ובעיקר פוליטיקה (ל"ת)
    (26.12.13)
  • ילד ילמד לבד מהבית-אין "חיה כזו" כל המלומדים כנראה שלא היו מורים, ובוודאי לא בכיתות בישראל.
    אני לא הכרתי ילד ואף לא את עצמי - שאהב לשבת וללמוד בבית לבד.
    לבית הספר יש פונקציות רבות שהלמידה במסגרת כתה היא רק אחת מהן. העיקרית - אבל רק אחת מהפונקציות הרבות.
    שיפסיקו לקשקש ויבינו שילד תמיד הוא ילד, והמבוגר שכח את משמעות המלה ילד.
    כל הטכנולוגיוה היא אמצעי טוב ללמידה אך איננה הלמידה.
    למידה יש לבצע באמצעים רבים שבהם הטכנולוגיה תהיה אחד מהם.
    אני כותבת זאת מנסיון אישי הן כתלמידה שנים רבות והן כמורה שנים רבות.
    חני, (26.12.13)
  • גיבוב של קלישאות נבובות מאישה שיש לה בעיה לא השתנה כלום מאז הצבא...
    אחד שמכיר, (26.12.13)
  • קשקוש - הניסיון של בית ספר מתוקשב הינו כישלון מהדהד (ל"ת)
    בגני תקוה, (25.12.13)
לכל התגובות