$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": נוסחת המיסוי הירוק עשויה להשתנות

רשות המסים ביקשה להעביר אליה נתונים הנוגעים לזיהום הנגרם על ידי מכוניות, במטרה לבחון אם נחוץ שינוי בנוסחה, לפיה מחושב מס הקנייה על רכב

תומר הדר 18:1705.01.11

נוסחת המיסוי הירוק, לפיה מחושב כיום שיעור מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות, עשויה להשתנות, בהתאם לממצאיה של ועדת מומחים מטעם המשרד להגנת הסביבה, אשר פועלת בשיתוף פעולה עם רשות המסים.

 

בספטמבר האחרון הודיע המשרד להגנת הסביבה על מינויה של ועדת מומחים ציבורית

לגיבוש תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר בישראל. לאחרונה, כך נודע ל"כלכליסט", פנו אנשי רשות המסים אל המשרד להגנת הסביבה בבקשה לקבל את הממצאים של חברי הוועדה בנוגע לפליטת המזהמים של מכוניות, על מנת לערוך במידת הצורך שינויים בנוסחת המיסוי הירוק, שישקפו את שיעור פליטת המזהמים הריאלי של מכוניות בישראל.

 

הנוסחה על פיה מחושב שיעור פליטת המזהמים מבוססת על דו"ח שפורסם באירופה עוד בשנת 2001 ושיקלל נתוני פליטותיהם של חמישה מזהמים מסוגים שונים - תחמוצות חנקן, פחמן דו חמצני, פחמימנים, חלקיקים ופחמן דו חמצני.

 

שיטת חישוב המיסוי הירוק לרכב חדש נכנסה לתוקף במתכונתה הנוכחית בינואר 2010. על פי עיקרי שיטה זו, לכל המכוניות הנמכרות בישראל נקבע מס קנייה אחיד בגובה של 90%. ממס זה מנוכים סכומים שגובהם נע בין 2,000 ל 15 אלף שקל, בהתאם לכמות המזהמים שהמכונית פולטת. בסך הכול קיימות 15 קבוצות זיהום אוויר אליהן יכול להשתייך הרכב, כאשר כלי הרכב המזהמים ביותר אינם מקבלים כלל הטבת מס, ואילו הרכבים הנקיים ביותר זוכים להטבת מס בשיעור של 15 אלף שקל.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x