$
בארץ

תאונות? למי אכפת: תקציב הרשות לבטיחות בדרכים נחתך ב-45% בחמש שנים

לפי נתונים שהציגו ראשי משרד התחבורה בוועדת הכספים, תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יעמוד על 306 מיליון שקל ב-2012 - לעומת 549 מיליון שקל ב-2008

ליאור גוטמן 12:4524.11.10

לאף אחד לא אכפת: תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המופקדת מטעם המדינה על צמצום מספר הנפגעים בתאונות, ספג בשנים האחרונות מכה אנושה. מנתונים שחשף היום בוועדת הכספים מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, עולה שתקציב הרשות ב-2008 עמד על 549 מיליון שקל. במקביל, שר התחבורה

ישראל כץ הציג את תקציב משרדו ל-2011-2012, ממנו עולה שתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יתכווץ ל-306 מיליון שקל ב-2012, צניחה של 45% בתוך חמש שנים.

 

גנות ציין שבשנים האחרונות קטן מספר הנפגעים בתאונות מ-33.3 אלף ב-2008 ל-24.8 ב-2010. ואולם קיצוץ מחצית מהתקציב הרשות לטיפול בתאונות דרכים עומד בסתירה מוחלטת למטלות עליהן מופקד השר כץ.

  

לפי הנתונים, תקציב משרד התחבורה לשנת 2011 נקבע על 13 מיליארד שקל, עלייה של 9.6% לעומת 2010. תקציב המשרד לשנת 2012 נקבע על 14.2 מיליארד שקל, גידול של 9.7% לעומת תקציב 2011.

 

למרות הגידול התקציבי, במשרד התחבורה מעדיפים להשקיע את הכסף בפיתוח כבישים ולא בשמירה על חיי הנוסעים והולכי הרגל: חלק ניכר מתקציב המשרד - 7.8 מיליארד שקל ב-2011 ו-8.3 מיליארד שקל ב-2012 - מיועד לפיתוח רשת הכבישים והרכבות, הן במסגרת פעילות שוטפת של משרד התחבורה והן במסגרת תוכנית נתיבי ישראל לרישות המדינה בכבישים ומסילות רכבת. בשנות התקציב האמורות יועברו לרכבת ישראל כ-3.1 מיליארד שקל עבור פיתוח רשת המסילות.  

 

ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) קרא להקמת קו תחבורתי תת קרקעי באורך 12 ק"מ לאורך גוש דן, מה שיוביל לדעתו ליצירת שינוי במטרופולין תל אביב. ח"כ שי חרמש (קדימה) קרא להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 ל-130 קמ"ש, זאת במטרה לקרב את הפריפריה למרכז הארץ. מנכ"ל משרד התחבורה גנות ענה שהוא מתנגד לצעד זה. סנמכ"ל משרד התחבורה יצחק זוכמן הפתיע את הנוכחים וסיפר שסלילת כביש 38 באזור בית שמש תסתיים רק ב-2013, עקב בעיות בהפקעת קרקעות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x