$
בארץ

"איש מהמועמדים לתפקיד מנכ"ל הרכבת לא היה מצליח בתפקיד"

אורי יוגב, חבר דירקטוריון הרכבת: "יכול להיות שלמישהו יש ספק שהתקבלה החלטה בדבר מינויו המחודש של יצחק הראל מבלי ששוחחתי בעניין עם ראש הממשלה ושר התחבורה?"

ליאור גוטמן 07:0020.06.10

"כל מי שהיה זוכה בתפקיד מנכ"ל הרכבת מבין שלושת המועמדים שהיו (אורן מוסט, ששי שילה ואיציק בן טוב - ל"ג) היה דואג לעצמו לסידור עבודה, אבל זה היה ניצחון פירוס. אף אחד לא היה מצליח לתפקד בתוך המערכת - לא הראשון, לא השני ולא השלישי". כך טען בסוף השבוע אורי יוגב, מקורבו של

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר דירקטוריון הרכבת, בהתייחסו למינויו מחדש של יצחק (חקי) הראל לתפקיד המנכ"ל.

 

את הדברים אמר יוגב ל"כלכליסט" בעקבות פרסום מכתבו של אחד המועמדים, אורן מוסט, ליועץ המשפטי ולמבקר המדינה שבו טען כי התבקש על ידי חבר דירקטוריון הרכבת לפרוש מהמירוץ לתפקיד כדי שמועמד אחר, המקובל על שר התחבורה ישראל כץ, ייבחר לתפקידו. גורמים ברכבת דחו את הטענה של מוסט בנימוק כי "הראל פרש מתפקידו בפברואר האחרון על רקע מתיחות בינו לבין השר כץ. לומר שמוסט פרש כדי שהראל יחזור לעבוד עם כץ נשמע מופרך".

 

לטענת יוגב, "לא באתי לעשות סידור עבודה לאף אחד. באתי לעזור לרכבת לשפר את הזמינות ואת השירות". הוא הוסיף: "אני לא מחפש מחיאות כפיים על החזרתו של חקי, אבל אני בטח לא מבקש את ההפך. יכול להיות שלמישהו יש ספק שהתקבלה החלטה בדבר מינויו המחודש של חקי מבלי ששוחחתי בעניין עם ראש הממשלה ושר התחבורה? יכול להיות שחלק מהאנשים לא היו בסוד העניין אז הם לא ידעו על המהלך, אבל הכל היה מתואם ומגובה בחוות דעת של היועץ המשפטי של הרכבת", מספר יוגב.

 

הליך מינוי מנכ"ל חדש לרכבת לווה בשורת שערוריות: חלק מהמועמדים חסרו את הכישורים המתאימים, מה שלא הפריע לוועדת האיתור לצייד אותם בניקוד עודף. ערב שבועות, בשלב הראיונות האחרון, העניקו חלק מחברי ועדת האיתור ציון מוזר של נקודה וחצי נקודה מתוך 10 נקודות אפשריות למוסט, מה שהוביל את רשות החברות הממשלתיות להפסיק את הליך המינוי ולהעבירו לבחינה משפטית.

 

לדברי יוגב, "לאחר מינויי לתפקיד דירקטור, ימים ספורים לפני ההודעה על מינוי הראל, הגעתי מהר למסקנה שמהליך המינוי למנכ"ל חדש לא ייצא טוב. חשבתי מה לעשות. אפשר היה לבחור אחד משלושתם, אפשרות אחרת היתה להפסיק הכל ולהתחיל מאפס. במקביל, חשבתי על רעיון שהיה נראה לא הגיוני בהתחלה לבקש מחקי לחזור. אנשים באוצר, בתחבורה וברכבת אמרו לי שאין ספק שזה פתרון מצוין כי זה יחזיר את היציבות וימשיך את תוכנית הפיתוח שלא הושלמה על ידי חקי".

 

לדברי יוגב, הוא נפגש עם הראל ימים ספורים לפני החזרתו לתפקיד. "תגובתו הראשונית היתה צחוק. אחרי שיחה ארוכה אמר חקי שהוא מבין את מורכבות המצב, ובמקום שהוא גדל,כשראש הממשלה פונה, לא אומרים 'לא'. חקי אמר שהוא מקבל את דין התנועה והוא מוכן לחזור במרץ ובזה תם הסיפור. החזרתי את חקי ופתאום נהיה שקט".

 

לפי פרסומים, מוסט רמז שאתה אמרת לו שהשר כץ לא יסכים לעבוד איתו ולכן כדאי שיפרוש.

יוגב: "אם באמת מה שהוא אמר יוחס לי, אז זה כבר מסביר למה הוא לא היה מצליח בתפקידו — הוא היה נופל בעניין האמינות".

 

מוסט מסר בתגובה: "אני עומד במאה אחוז מאחורי כל טענותיי שפורטו במכתב שמוען לרשות החברות הממשלתיות, מהסיבה הפשוטה: כל דבריי הם אמת לאמיתה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x