שר התקשורת: חברות הסלולר צריכות להחזיר כספים שנגבו בשל "נדידה אקראית"
התופעה עשויה לקרות כשאזרחים נמצאים בקרבת הגבול וחברת הסלולר מזהה את השיחה כאילו מקורה בחו"ל. כחלון: "מנוי זכאי לדרוש ולקבל זיכוי מלא אם חשבונו חויב על שירותי נדידה"
09:4125.04.10
"לקוח של חברה סלולארית אשר חויב כאילו שהה בחו"ל בשל קירבתו לגבול זכאי לקבל זיכוי מלא מחברת הסלולר על גביית הכספים השגויה", כך עולה מתשובת שר התקשורת משה כחלון לשאילתה של יו"ר ועדת חוקה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו).
ח"כ רותם הגיש את השאילתה לשר התקשורת לאחר שלמשרדו
"לא ייתכן כי במאה ה-21 לא יכולות חברות הסלולר לזהות האם עבר אזרח את הגבול או אם לאו, ובאם יש בעיה טכנית למצוא פתרון טכנולוגי אחר ימנע חיוב שגוי ומיותר בחשבון הטלפון הנייד". הלין ח"כ רותם, והוסיף "פניתי לשר התקשורת על מנת שיעשה כמיטב יכולתו לשמור על כיסם של הצרכנים, לצערי אני מניח כי חברות הסלולר מסתמכות על העובדה כי מרבית הלקוחות אינם בודקים את חשבון הסלולר, והאינטרס שלהם לתקן בעיה זו לא עומד בראש סדר העדיפויות שלהם, נהפוך הוא".
שר התקשרות מציין בתשובתו כי התופעה "מוכרת היטב" ובהחלט קיים לה פיתרון. לדבריו לחברות הסלולר ישנם הסדרי חסימה של תופעת הנדידה לרשתות הירדניות ולאורך הגבול המזרחי, אך אין הסדר לאורך הגבול המצרי. השר כחלון הדגיש כי כל מנוי אשר הטלפון שלו "ננעל" על רשת שכנה עליו לקבל מסרון על הנדידה, ואם הוא איננו מאשר הודעה זו, הרי שבפועל אין הוא חצה את הגבול. לדבריו "מנוי זכאי לדרוש ולקבל זיכוי מלא אם חשבונו חויב על שירותי נדידה".