פאניקה בגרוש
לקסוס GX 460 הוכרז על ידי ארגון הצרכנים האמריקאי כלא בטוח לנהיגה. אבל חשוב לזכור שהמכונית שנבחנה בארה"ב אינה טויוטה לנדקרוזר מהדגם המשווק בישראל
מה לא דומה בין שתי המכוניות. ובכן, מאיפה מתחילים? בנתונים שעשויים להשפיע על התהפכות. לדוגמה המשקל: הלקסוס אשר מאובזר בנדיבות שוקל מאות קילוגרמים יותר מן הלנדקרוזר. עוד דוגמה? חלוקת המשקל, כלומר כמה משקל יושב מעל לסרן האחורי, זה שמועד כביכול להתהפך. התשובה היא שללנדקרוזר יש מנוע דיזל ואילו ללקסוס יש מנוע בנזין גדול וכבד בחזיתו, משמע על הסרן האחורי שלו יש פחות משקל. עוד מידע? מערכת המתלים. הלקסוס מצויד במערכת מתלים אשר מכוילת לטעמו של הלקוח האמריקאי, כלומר היא רכה יותר. למעשה, מדובר במערכת מתלים אשר אינה מוצעת כלל ברוב גרסאות הלנדקרוזר. ומה עוד? בקרת היציבות. מבחנים שנערכו לאחרונה ללקסוס החשוד ציינו פעמים רבות שמדובר במערכת בקרת יציבות אשר מתנהגת בשונה מזו של אחיו ה"קשוחים" מבית טויוטה. ובכלל, כל מי שצפה בסרט ההדגמה של "הקונסיומר ריפורט" יכל להבין את שורש הבעיה: גלגל אחורי אחד מתרומם מעל הקרקע בעת תמרון חריף. בין מצב זה, שאגב אינו זר לבעלי ג'יפים רבים היורדים לשטח, ובין התהפכות הדרך ארוכה.
המצב אגב אינו נחשב חריג גם בעולם הרכב. במרצדס לדוגמה נאלצו להודות שה-A CLASS סובלת מבעיה דומה. אך ה-A CLASS שנבחנה בשעתו התהפכה. הלקסוס רק הרים גלגל. פוטוגני, אבל ממש לא מסוכן. אבל למה לתת לכל העובדות האלה להפריע? שהרי לשני הרכבים, הלקסוס והלנדקרוזר יש שלדה דומה. וזהו ללא ספק בסיס מספיק איתן ליצירת פאניקה.