$
תיירות

ח"כ אקוניס: "לא נספיק לאשר את חוק הטיס החדש בתאריך היעד של משרד התחבורה"

אמר את הדברים בדיון בוועדת הכלכלה, בנושא חוק הטיס החדש המהווה תנאי להחזרת ישראל לקטגוריית בטיחות התעופה הגבוהה. תאריך היעד שהציב משרד התחבורה לאישור החוק בוועדה - אפריל 2010

יסמין גיל 12:4322.02.10

האם יחול עיכוב בתאריך היעד להחזרת בטיחות התעופה האזרחית של ישראל לקטגוריה הגבוהה? לדברי יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, בדיון שנערך בשעה זאת (ב') בוועדה בנושא חוק הטיס החדש - הוועדה לא צפויה לאשר את החוק בתאריך היעד שהציב משרד התחבורה - אפריל 2010.

 

אישור

חוק הטיס, הוא אחד הצעדים החשובים, אם לא החשוב שבהם, לקראת החזרת בטיחות התעופה של ישראל לקטגוריה 1, הגבוהה, של רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) - דירוג שהורד בדצמבר 2008. במשרד התחבורה הציבו את 2010 כשנה שבה יושב הדירוג הגבוה.

 

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, אמר במהלך הדיון, כי הוא מקווה שהחוק יאושר בוועדת הכלכלה טרם יציאת הכנסת לפגרה, באמצע מרץ. על כך השיב לו ח"כ אקוניס: "גם אם נשב מעכשיו באופן רצוף מידי יום, שמונה שעות כל יום, עדיין לא נספיק לעבור על החוק. יש פה המון דברים וסדר היום של הוועדה עמוס ביותר. צריך היה להציג את החוק קצת לפני".

 

חוק מתקופת המנדט

 

ההסדרה הבטיחותית של התעופה האזרחית בישראל מעוגנת כיום בחוק הטיס שנחקק ב-1927, והחוק החדש אמור להחליפו. "חוק הטיס הקיים נחקק כ-20 שנה לאחר טיסת האחים רייט", אמר רום, "ואילו החוק החדש משקף 100 שנות תעופה ולמעשה סוגר מעגל".

 

החוק המוצע מסדיר את העיסוק של כלל הגורמים הפועלים בתחום: החל מרישוי של עובדי טיס וגופים כמו יצרני כלי טיס, חברות תעופה ושדות תעופה, וכלה בפיקוח המרחב התעופתי, תקנות לגבי חקירת אירועי בטיחות וסמכות להטיל קנסות על מי שיעבור על הוראות החוק.

 

11 גופים ממשלתיים היו מעורבים בהכנת חוק הטיס, בהם משרדי המשפטים, הביטחון, האוצר, הפנים, איכות הסביבה וכן גופים חיצוניים כמו חברות ואגודות תעופה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x