ישראל מתחברת לכלכלה
 

רכב

מילון כלכליסט

ניסאן מקסימה 
מניות קשורות לכתבה
    חדשות מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    היישר מאמריקה: מכוניות יפניות

    תקנות היבוא המקביל, שיובאו היום לאישור ועדת הכלכלה, יאפשרו לייבא לישראל מכוניות יפניות המיוצרות בארה"ב

    שרון ביידר

    15.02.10, 11:12
    5 תגובות
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    היום בצהריים תדון ועדת הכלכלה של הכנסת באישור תקנות היבוא המקביל. עיקר העיסוק בתקנות נוגע לשאלה מיהם יבואני הרכב החדשים אשר יתחרו בוותיקים. אולם לתקנות יש היבט נוסף חשוב לא פחות, שבו התקשורת ממעטת לדון: ההיתר לייבא מכוניות יפניות מארצות הברית.



    כיום מותר לייבא לישראל רק מכוניות העומדות בתקינה האירופית, כלומר שנמכרות באירופה, ולחלופין מכוניות שעומדות בתקינה האמריקאית אך מיוצרות על ידי יצרניות רכב אמריקאיות, קרי פורד וג'נרל מוטורס. כתוצאה מכך, דגמי מכוניות רבים אשר מיוצרים על ידי יצרניות הרכב היפניות במפעליהן שבארצות הברית נשארו עד היום מחוץ להישג ידם של יבואני הרכב הישראלים.

     

    רוב הדגמים היפנים אשר מיוצרים בארה"ב, יש לציין, מכוונים בעיקר לטעמו של הקהל האמריקאי ומצוידים במנועים אדירי נפח, אך מספר מצומצם של מכוניות יתאים היטב לדרישותיהם של הצרכנים הישראלים, כמו שלושת הדגמים להלן.

     

    טויוטה סיינה

     

    הסיינה היא מיניוואן גדול ומפואר שנועד להסיע שמונה נוסעים. בעבר שיווקה יוניון מוטורס בישראל את הטויוטה פריוויה שגם יועדה למטרות דומות וזכתה להצלחה בלתי מבוטלת. הסיינה משווקת בארה"ב עם מנועי בנזין בנפח 2.7 ו־3.5 ליטרים המשודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות.

     

    טויוטה סיינה
    טויוטה סיינה

     

    הונדה פיילוט

     

    חברת מאיר, יבואנית הונדה, אינה משווקת כיום בישראל מכונית שטח קשוחה בגודל מלא, אך אם תקנות היבוא המקביל יעברו מחר היא תוכל לייבא לישראל את ההונדה פיילוט. הפיילוט, שמיועדת להסעת שמונה נוסעים, מצוידת במנוע בנפח 3.5 ליטרים בתצורת V6, המספק 250 כוחות סוס. היא תוכל להתחרות בעתיד במכוניות כגון ג'יפ גרנד צ'רוקי.

    ניסאן מקסימה
    ניסאן מקסימה

     

    ניסאן מקסימה

     

    ניסאן מקסימה יובאה ארצה בעבר על ידי קרסו, אך היבוא הופסק עקב הפסקת שיווקו של הדגם באירופה. כעת המקסימה תוכל לעשות קאמבק ולהתחרות ראש בראש בהונדה אקורד ובטויוטה קאמרי. שיווקה של המקסימה מן הדור האחרון החל בארה"ב בסוף שנת 2008, והעיצוב שלה מזכיר, לא במקרה, בפנים ובחוץ את סדרת ה־M של אינפיניטי, חטיבת היוקרה של היצרנית. המנוע, שמוצע לצרכנים בארה"ב בנפח של 3.5 ליטרים, מפיק 290 כוחות סוס, די והותר לצרכיו של הלקוח הישראלי.

     

     


    5 תגובות ל ”היישר מאמריקה: מכוניות יפניות“

    (5 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות