$
משפט

בעקבות פרשת מיקי פרידמן: בכיר לשעבר בלאומי תובע כ-23 מיליון שקל מהבנק

לטענתו של צבי פרל, נאלץ לפרוש מהבנק לאחר "מסע ארוך של השפלות וייסורים" כיוון שחשף את פרשת השחיתות בה היה מעורב פרידמן

מארק שון 18:4628.12.09
פרשת מיקי פרידמן ובנק לאומי ממשיכה להכות גלים: צבי פרל, בכיר לשעבר בבנק, תובע לאשר לו תביעה נגזרת נגד הבנק ומנהליו על סך כ-23 מיליון שקל, בטענה שהתריע לפני שנים על פרשת השחיתות. 

מה דעתך על מניית לאומי:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

הבקשה מוגשת כחודש לאחר שהגיש תביעה נגד הבנק בבית הדין לעבודה בתל-אביב על סכום של כשלוש מיליון שקל. פרל טוען, כי לאחר שניסה להתריע מפני תופעה כמו פרידמן הוא הפך ל"אויב מס' 1" של הבנק. "תלונותיו נדחו כולן, כלאחר יד וללא בדיקה אמיתית, הוא הועבר מתפקידו לתפקיד נחות ומשפיל ובכירי הבנק ניתקו עימו קשר ונהגו בו באופן משפיל ומבזה", נכתב בתביעה.

 

בתביעת הפיצויים נכתב, כי פרל נאלץ לפרוש בשנת 2003, כאשר הוא פגוע ומושפל, לאחר שעבר מסע ארוך של השפלות וייסורים, שמקורן בעובדה ש"העז, עוד במהלך שנת 2001, באומץ אישי רב, לחשוף שחיתויות אותן הוביל אותו מנהל בכיר בשם מיקי פרידמן".

 

בבקשה שהוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נכתב כי למרות שבפרסומים שיצאו מטעם הבנק נכתב כי פרשת פרידמן נחשפה על ידי הבנק עצמו בעקבות "ביקורת שגרתית של הבנק", פרסומים אלו אינם אמת, וזאת בלשון המעטה, טוען פרל. 

 

בתביעה הנגזרת מבקש פרל לחייב את מנכ"לית הבנק גליה מאור, מבקר הבנק יוסף הורוביץ ובכירים נוספים לשלם לבנק בשלב ראשון כ-23 מיליון שקל בגין הנזקים שנגרמו לבנק על ידי פרידמן בין השנים 2005 -2007, כאשר שימש פרידמן כמנהל הסניף המרכזי של הבנק. הסכום מבוסס על הסכום אותו תובע הבנק מפרידמן.

 

התביעות הוגשו באמצעות עורכי הדין עדו אורלנסקי, אלעד איזנברג ועמרי רון-טל.

 

בנק לאומי: התביעה חסרת בסיס

 

מבנק לאומי נמסר בתגובה, כי "התובע הינו עובד לשעבר בלאומי, המבקש ככל הנראה להצטרף להצלחת הבנק, אשר חשף את מעשיו של מיקי פרידמן בסניף מרכזי ת"א, העבירם לחקירת משטרה ובגינם אף הוגש כתב אישום כנגד פרידמן. תביעתו היא חסרת תום לב ונטולת בסיס עובדתי.

 

"התביעה נשענת על תלונה שהגיש לפני שנים רבות, בין השאר נגד מיקי פרידמן, אשר באותה עת מילא תפקיד מטה, במסגרתו לא היה לו קשר ישיר ללקוחות ותפקידו לא כלל פתיחת חשבונות.

 

"התלונה נבדקה ביסודיות הן על ידי מערך הביקורת הפנימית של הבנק והן ע"י בודקים חיצוניים, ולא נמצא לה כל בסיס. אין בין תלונתו של מר פרל (שנמצאה כחסרת בסיס) לבין המקרים שהתגלו ע"י הבנק בסניף מרכזי ת"א דבר וחצי דבר, וגם כעת הבנק דוחה את תביעתו מכל וכל".

 

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x