$
בארץ

לשכות המסחר: איכות השירות במשרד התחבורה - הגרועה ביותר

האיגוד השיק את "מדד הביורוקרטיה", המשקף את איכות השירות שמקבלים אנשי עסקים במשרדי הממשלה. התמ"ת קיבל את הציון הגבוה ביותר

איתן כהן 13:2715.09.08

איגוד לשכות המסחר השיק היום את מדד הביורוקרטיה, המשקף את השירות שמקבלים אנשי עסקים במשרדי הממשלה.  

לפי הנתונים, הממוצע הכללי של איכות השירות במשרדי הממשלה עומד על ציון בלתי מספיק של 6.5. לשם השוואה, הנורמה הממוצעת במגזר העסקי והפרטי נעה סביב 8.15.

 

משרד
התמ"ת נמצא במקום הראשון בדירוג (ציון של 6.75), האוצר במקום השני (6.68) ולאחר מכן הבריאות (6.65) והביטוח הלאומי (6.48). משרד התחבורה זכה לציון הנמוך ביותר (6.17).

 

קריטריון זמינות נציגי המשרד נמצא כחלש ביותר: התמ"ת קיבל ציון של 6.55, ומשרד הפנים - הנמצא בתחתית הדירוג - קיבל ציון של 5.58. היחס האישי הוא הקריטריון החזק ביותר: משרד הבריאות דורג במקום הראשון עם 7.05, ומשרד התחבורה זכה לציון הנמוך ביותר - 6.34.

 

המדד, שיפורסם מדי חודש, בשיתוף עם חברת SQ איכות השירות מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, משקלל ארבעה גורמים מרכזיים הקשורים ב"חוויית הלקוח": זמינות המוסדות לעסקים; זמן הטיפול בפניות; יחס אישי ואכפתיות שמפגינים נציגי המשרד; ומקצועיות - איכות הפתרונות המוצעים.

 

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר: "הנזקים שנגרמים כתוצאה מהביורוקרטיה הם אדירים. כל גלגלי הפעילות העסקית מתעכבים כתוצאה מהליכים שכמעט בכל המקרים הם בלתי יעילים ומסורבלים.

 

"הביורוקרטיה ממאיסה את הרצון לעשות עסקים בישראל. יש לטפל בנגע הביורוקרטיה באמצעות הגברת החשיפה הציבורית והפעלת לחץ חברתי ופוליטי על הגורמים הרלוונטיים". 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x