$
בארץ

צה"ל יאריך בשנתיים את החוזה עם מירס

לקוח סלולרי ממוצע בישראל משלם עבור דקת שיחה כ-31.5 אגורות, כמעט פי שלושה ממה שמשלמים מנויי צה"ל

אמיר טייג 13:0004.08.08

צה"ל האריך בשנתיים את ההסכם עם חברת הסלולר מירס. בצה"ל מסבירים כי בחנו את האפשרות לפרסם מכרז חדש, אך בסופו של דבר החליטו למשש את האופציה להארכת ההסכם הקיים עם מירס, בעיקר עקב שיקולים כלכליים.

 

לפי הודעת מירס, מנויי צה"ל מקבלים תנאים טובים מאוד: הם משלמים 11.8

אגורות עבור דקת שיחה לכל הרשתות האחרות ודמי שימוש קבועים של 5 שקלים לחודש למנוי. שיחות בין מנויי צה"ל ברשת מירס הן חינם. כל לקוח גם מקבל 50 הודעות SMS חינם בחודש. במסגרת הארכת ההסכם ישודרגו בהדרגה המכשירים לכלל משרתי הקבע למכשירי מוטורולה i876 ו-i877.

  

לשם השוואה, לקוח סלולרי ממוצע בישראל משלם עבור דקת שיחה כ-31.5 אגורות, כמעט פי שלושה ממה שמשלמים מנויי צה"ל.

 

במסגרת ההסכם עם צה"ל מספקת מירס שירותים לכ-60 אלף לקוחות, מרביתם אנשי קבע. להסכם יכולים להצטרף בני משפחות בתנאים מועדפים. במירס מעריכים את מספר בני המשפחה שהצטרפו ביותר מ-100 אלף. למירס כ-450 אלף מנויים.

 

ההסכם המקורי נחתם לקראת סוף 2005, וכלל אופציה לשנתיים נוספות. בתקופת ההסכם התעוררו כמה תלונות על בעיות קליטה, בעיקר בשל פריסת אנטנות דלילה מדי. מצה"ל נמסר כי "במסגרת מימוש האופציה, סוכם שמירס תמשיך במחויבותה לשיפור תשתיות הכיסוי והקליטה".

 

עם הזכייה במכרז העריכה מירס כי תשקיע כ-45 מיליון שקל בעיבוי פריסת האנטנות שלה, כדי לעמוד בדרישות צה"ל. עקב התלונות שהתעוררו, ונוכח מלחמת לבנון השנייה והפעילות הצבאית באזור עזה, השקיעה מירס כפי הנראה סכום גבוה יותר.

 

ההערכות בענף הן כי ההסכם עם צה"ל אינו תורם סכום מהותי לרווח של מירס, שכן הוא מגלם שולי רווח נמוכים מאוד. כפי הנראה, זו הסיבה שצה"ל החליט לממש את האופציה.

 

אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס, אמר: "בחירתו החוזרת של משרד הביטחון במערכות התקשורת של מירס מוכיחה כי מירס מהווה שחקן בולט ומרכזי בשוק התקשורת הישראלי. מתן שירותי התקשורת למערכת הביטחון בא בעקבות הפתרונות הייחודיים שמירס העניקה לצה"ל ולמערכת הביטחון בשלוש השנים האחרונות". 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x