ועדת הכספים אישרה פיצוי של 120 מיליון שקל לזכיינית הרכבת הקלה בירושלים
הסיבה: עיכוב של 18 חודשים בהפעלת הקו הראשון. הוועדה אישרה גם העברת 30 מיליון שקל לפרויקט לשם ביצוע עבודות נוספות
ועדת הכספים אישרה היום מתן פיצוי של 120 מיליון שקל לזכיינית הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטי פס, בשל העיכובים בהקמת הפרויקט. כמו כן אושרה העברת עוד 30 מיליון שקל לפרויקט, לשם ביצוע עבודות נוספות בהתאם לדרישות העירייה ומשרד התחבורה.
לפי נתוני משרד התחבורה, האוצר
הקו הראשון של הרכבת הקלה יהיה באורך של 14 ק"מ, מפסגת זאב בצפון דרך מרכז העיר ועד להר הרצל בדרום. לאורך הקו יהיו 23 תחנות, כך שהנוסעים ייהנו מזמן המתנה שלא יעלה על חמש דקות בשעות השיא בבוקר ובערב.
העלות הכוללת של הפרויקט היא 3.3 מיליארד שקל, המתחלקים בין הזכיין (2.2 מיליארד דולר) למדינה (1.1 מיליארד דולר). בעלי המניות העיקריים בסיטי פס הם אשטרום ופולאר.
חבר מועצת עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר בדיון: "הבקשה לתוספת נובעת מסדרה של כשלים ניהוליים. צריך לשאול את עצמנו האם הרכבת היא הפתרון המומלץ לעיר ירושלים. האם קו אחד בלבד, שלא עובר בעיר העתיקה ולא עובר בקמפוסים, הוא התשובה. אין לי ספק כי הרכבת הקלה אינה הפתרון המתאים לעיר כמו ירושלים".