$
משפט

ממתינים לירושה? תהליך מימוש הצוואה יקוצר בקרוב באופן משמעותי

שרת המשפטים חתמה היום על תיקון שיבטל את הצורך להביא בקשות ירושה להתייחסותו של היועמ"ש, אלא במקרים חריגים. לפי ההערכות, שהזמן שייחסך לממתינים הוא כחודש ימים

משה גורלי 12:5120.07.16

תיקון בתקנות הירושה צפוי לקצר באופן משמעותי את משך הזמן לקבלת צווי ירושה וקיום צוואה. התיקון חוסך את הצורך להעביר את בקשות הירושה להתייחסות היועץ המשפטי לממשלה, מה שמאריך את התהליך, ומותיר את החובה רק בבקשות שבהן אחד היורשים או הזוכים בצוואה הוא אדם שמונה לו אפוטרופוס, קטין או נעדר. שרת המשפטים חתמה היום (ד') על התיקון והוא יכנס לתוקף בתוך 90 יום. לפי ההערכות, שהזמן שייחסך לממתינים הוא כחודש ימים.

 

 

 

מדי שנה מוגשות לרשם הירושה למעלה מ-30 אלף בקשות לצו ירושה או לקיום צוואה. החובה לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות האפוטרופוס הכללי, לפני שרשם הירושה דן בהן, מאריכה באופן ניכר את משך זמן הטיפול עד למתן הצו המבוקש. התארכות הטיפול פגעה בבני המשפחה של המנוחים, אשר ללא הצו לא יכלו לבצע כל פעולה שהיא ברכוש הנפטרים, לרבות בחשבונות הבנק שלהם.

 

שרת המשפטים איילת שקד שרת המשפטים איילת שקד צילום: עמית שאבי

 

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "התיקון יזרז משמעותית את לוחות הזמנים ויביא להפחתת המעמסה הבירוקרטית הכרוכה בתהליכים אלה".

 

עו"ד אמי פלמור, מנכ״לית משרד המשפטים, מסרה: "משרד המשפטים ממשיך במעבר משמרנות לחדשנות באמצעות שימוש יצירתי בכלים משפטיים כדי להפחית את הנטל הביורוקרטי ולקצר את משך ההמתנה."

 

פרופ' דוד האן, האפוטרופוס הכללי, מסר: "מטרת התיקון היא להביא לשיפור השירות לאזרח, לקיצור תהליכים, ולצמצום הביורוקרטיה שבה נתקל האזרח. אנו מעריכים שהטיפול ברוב בקשות הירושה, שיטופלו במסלול המהיר, יקוצר בכ-30 יום".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x