$
משפט

דו"ח כונס הנכסים הרשמי: עלייה של 14% במספר פושטי הרגל - בתוך שנה

נתוני שנת 2015 אינם מבשרים טובות על מצבם של יחידים וחברות - מספר בקשות הפירוק שהוגשו עלה ב-10.5% ומספר צווי הפירוק עלה ב-6%; התקבולים למדינה מגביית המחאות תפוסות הסתכמו בכמעט 12 מיליון שקל ו-222 כלי רכב חולטו

משה גורלי 16:0723.05.16

 אם רוצים ללמוד משהו על מצבם הכלכלי של יחידים וחברות, הרי שהדו"ח השנתי של כונס הנכסים הרשמי אינו מקור לבשורות טובות. זהו אחד הדו"חות שבהם עלייה בנתונים היא סימן רע. ובנתונים המרכזיים נרשמה ב-2015 עליה.

 

בתחום פשיטות הרגל של חייבים פרטיים: במהלך שנת 2015 הוגשו 16,491 בקשות לפתיחת הליכי פשיטת רגל (צווי כינוס), עלייה של כ-14% לעומת שנת 2014. בתוך שלוש שנים, נכתב, עלה מספר הבקשות לפתיחת הליכי פשיטת רגל בכ- 55.5%.במהלך שנת 2015 ניתנו על ידי בית המשפט 14,756 צווים לפתיחת הליכי פשיטת רגל (צווי כינוס), גידול של כ- 11.5% לעומת שנת 2014.

 

בתחום פירוק והבראת חברות: במהלך שנת 2015 הוגשו 879 בקשות פירוק, עלייה של 10.5% במספר בקשות הפירוק לעומת שנת 2014. בין השאר הכונס הרשמי משמש כמפרקה בפועל של רשות השידור ונטל חלק בהליכי ההבראה של קונצרן מגה.

 

במקביל במהלך שנת 2015 ניתנו 551 צווי פירוק, עלייה של כ-6% לעומת שנת 2014.

 

תרומת הכנ"ר לאוצר המדינה בתחום החילוט: התקבולים מגביית המחאות תפוסות הסתכמו בכ- 11.54 מיליון שקל. במהלך השנה נמכרו 222 כלי רכב שחולטו והתמורה שהתקבלה בגינם הסתכמה בכ- 2.57 מיליון שקל. התקבולים על פי החוק לאיסור הלבנת הון הסתכמו בכ- 48.29 מיליון שקל והתקבולים על-פי פקודת הסמים המסוכנים הסתכמו בכ-11.23 מיליון שקל. בשנת 2015, התקבלו עזבונות ותרומות לטובת מדינת ישראל בסך כולל של כ-180 מיליון שקל. הכספים מועברים לגופים הנהנים על פי בחירת המצווה ואם לא קבע נהנה בצוואתו, יוקצו הכספים לגופים וארגונים על פי קביעתה של הוועדה הציבורית לקביעת ייעודם של עיזבונות לטובת המדינה.

 

 צילום: bigstock

 

פעילויות חשובות נוספות הן קידום שתי רפורמות חשובות. קידום הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמבשרת סדר יום חדש בתחומי חדלות הפירעון של יחידים ותאגידים, כאשר הכיוון הוא העדפת שיקום על פני פשיטת רגל אצל יחידים והבראה על פני פירוק בחברות.

 

השניה היא אימוץ מסקנות ועדת חריס שעוסק בקביעת סף הקיום הראוי לחייבים בהליך פשיטת רגל ובקביעת הנחיות לגיבוש תכניות פירעון של חייבים בפשיטת רגל לפי יכולת הקיום של החייב. דו"ח הוועדה אומץ על-ידי שרת המשפטים ועל-ידי הכונס הרשמי ויישומו החל לאחרונה. מסקנות דו"ח זה מסייעות באופן מהותי לגיבוש מהימן ושוויוני של תכניות פירעון הוגנות ויעילות יותר עבור חייבים ונושיהם.

 

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: "חברה תקנית נמדדת, בין היתר, ביחסה לאוכלוסיות המוחלשות בה והסיוע המוגש להן. האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי הוא אחד הגופים הפועלים ללא לאות בתחום זה ונלחם את מלחמתם של אלו אשר אינם יכולים לעשות זאת בכוחות עצמם. לעיתים מדובר בסוגיות כבדות משקל ובעלות השפעה מכרעת על חייהם של בני אדם. לכן, לא נחדול ממאמצינו להמשיך ולהוביל יוזמות חקיקה ותכניות שיסייעו בהגנה ומימוש זכויות".

 

האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, פרופ' דוד האן: "במהלך שנת 2015 שיפרנו באופן מובהק את היכולות המקצועיות של הארגון בסיוע לבתי המשפט השונים. לצד זה השבחנו את השירות לאזרח במתן אפשרויות מקוונות וטכנולוגיות לקבלת שירות מרחוק. בימים אלה האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי נערך לשינויים משמעותיים שנקבעו בחקיקה ויובילו לשינוי פני הארגון בשנים הקרובות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x