$
בארץ

משרד החקלאות הקים קרן הלוואות בערבות מדינה

ימים ספורים לאחר ההחלטה לבטל את מס המעסיקים לעובדים הזרים בחקלאות, מודיעה המדינה כי תספק אשראי לחקלאים בהיקף של כ-200 מיליון שקל במטרה לסייע בהתמודדות עם המשב הכלכלי העולמי והמקומי

נורית קדוש 11:5713.10.15
ימים ספורים לאחר ההחלטה לבטל את מס המעסיקים לעובדים הזרים בחקלאות, פועלת המדינה להרחבת הסיוע לחקלאים. משרד החקלאות משיק קרן ייעודית למתן הלוואות לחקלאים בערבות מדינה. נפח האשראי שיוזרם לסקטור החקלאי מוערך בכ-200 מיליון שקל. הלוואות הקרן יהוו בערבות מדינה בשיעור מוגדל של 85% מסכום ההלוואה. עם אישור תקציב המדינה, הקרן תחל לספק את האשראי לסקטור החקלאי וזאת באמצעות הבנקים, שזכו במכרז לתפעל את קרנות האשראי לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה.

 

הבנקים שזכו במכרז לתפעול ההלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה הינם בנק הפועלים, בנק מרכנתיל דיסקונט, בנק מזרחי ובנק אוצר החייל. בשלב זה, החקלאים הזכאים להלוואה הייעודית הם מגדלים בענפי החקלאות שהם מוטי ייצוא: מטעים (חלק מהזנים כגון: אבוקדו, שקדים, ענבי מאכל וכו'), ירקות (חלק מהזנים כגון: גזר, תפוח אדמה, פלפל, תבלינים וכו'), הדרים ופרחים. הקרן החדשה תופעל בנוסף לקרנות הקיימות לעסקים קטנים בערבות מדינה, כך שהחקלאים יוכלו להמשיך לבדוק את אפשריות קבלת האשראי גם מהקרנות הקיימות.

 

מסלולי ההלוואות שיוצעו על ידי הקרן החדשה: מסלול החזר הון קצר- הלוואה בולט (Bullet) עד 350 אלף שקל לתקופה של שנה שבסופה תוחזר הקרן. מסלול החזר הון ארוך, לתקופה של עד 5 בסכום של עד 500 אלף שקל עם גרייס של עד חצי שנה. תקופה של עד 10 שנים, גרייס לשנה בסכום של עד 750 אלף שקל. מסלול זה ייצא לפועל במהלך שנת 2016. האפשרות השלילית תקופה של עד 10 שנים, גרייס לשנה בסכום של עד 750 אלף שקל. מסלול זה ייצא לפועל במהלך שנת 2016.

 

שדה חקלאי בעוטף עזה (ארכיון) שדה חקלאי בעוטף עזה (ארכיון) צילום: מיכאל קרמר

 

במשרד החקלאות מסבירים את המהלך בכך שהחקלאות הישראלית מתמודדת בחודשים האחרונים עם המשבר הכלכלי העולמי והמקומי. בעקבות המשבר נקלעו חקלאים לקשיים בשל ירידת שערי המטבע, המיתון העולמי והרעה בתנאי הסחר. כתוצאה מכך חקלאים העוסקים בייצוא תוצרת חקלאית טרייה, נקלעו לבעיות תזרים ולקשיים כלכליים. יחד עם זאת, קיים כשל בשוק בהקצאת האשראי לסקטור החקלאי הנובע, בין היתר, מחוסר יכולתם של החקלאים לספק בטחונות לבנקים. במטרה לסייע לחקלאים, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף החשבת הכללית במשרד האוצר, השלים בימים אלה את הקמתה של קרן הלוואות ייעודית לענף החקלאות.

 

שר החקלאות, אורי אריאל מסר: "קרן ההלוואות החדשה תאפשר לחקלאים להמשיך ולפתח את החקלאות בארץ ולשמור על הביטחון הלאומי והתזונתי של מדינת ישראל. זה צעד נוסף וחשוב לצד ביטול מס המעסיקים, אותו ביטלנו לפני ימים ספורים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x