$
אפליקציות

משתמשים שונאים את אפליקציות סמסונג המובנות

מתי נכנסתם בפעם האחרונה אל יישומי הבריאות, הצ'ט או החיפוש הקולי שמוטמעים במכשירי גלקסי? מחקר חדש מגלה שרוב המשתמשים מתייחסים לאפליקציות סמסונג בתור רכיב מיותר ומעיק במכשיר

הראל עילם 15:1324.04.14
האם סמסונג מנצלת נכון את המשאבים שלה? מחקר חדש של חברת Strategy Analytics מצא כי משתמשים בעלי מכשירי גלקסי S3 ו-S4 אינם טורחים להפעיל את האפליקציות שסמסונג מתקינה על הטלפון. למרות זאת, סמסונג ממשיכה להשקיע כספים רבים בשיווק, קידום והפצת האפליקציות שלה, אותן לא ניתן להסיר מהטלפונים.

כמעט כל יצרניות מכשירי האנדרואיד מתקינות אפליקציות משלהן על המכשירים, אבל על מכשירי סמסונג תמצאו מספר גדול במיוחד של אפליקציות. בין האפליקציות האלו נמנים יישום הצ'ט ChatOn, חנות האפליקציות של סמסונג, שירות החיפוש הקולי S Voice, אפליקציית הבריאות S Health, שירות שמודיע לכם אם יש בקרבתכם רעידת אדמה ועוד.

 

אפליקציית GeoNews של סמסונג אפליקציית GeoNews של סמסונג צילום: ניצן סדן

 

לפי המחקר של Strategy Analytics, משתמש ממוצע משקיע פחות מ-10 דקות בחודש בכל האפליקציות המובילות של סמסונג ביחד. זאת למרות 664 דקות שמשתמש ממוצע משקיע באפליקציית פייסבוק הרשמית, 151 דקות באינטסגרם, 47 דקות בטוויטר, 52 דקות לחנות גוגל פליי, 29 דקות בחיפוש גוגל ו-146 דקות ביוטיוב.

 

סמסונג אינה מפרסמת נתוני שימוש רשמיים, למרות שבעבר דיווחה כי יש לאפליקציית ChatOn יותר ממאה מיליון משתמשים רשומים (כמה מהם מפעילים אותה? לא ברור). רק לפני כשבוע היצרנית הקוריאנית השיקה את שירות ההודעות המיידיות גם ל-iOS ומערכות הפעלה אחרות.

 

למרות הנתונים המדאיגים, לא נראה כי סמסונג מאיטה לרגע את מאמצי התוכנה שלה או הניסיון שלה להתבדל מהמתחרות באמצעות כלי תוכנה, אפליקציות, וידג'טים וממשק ה-TouchWiz שלה - שנחשב למסורבל ואיטי למדי בתעשייה. לפי ונפיו הונג, נשיא מחלקת המדיה של החברה, לסמסונג יש יותר מהנדסי תוכנה ממהנדסי חומרה, והיא משקיעה ביותר בפיתוח תוכנה מאשר בחומרה. העובדה הזאת בולטת במיוחד, משום שהביקורת הקשה ביותר על מכשירי סמסונג היא שהם אינם מציעים עיצוב, חומרים או הנדסת אנוש מתקדמים במיוחד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x