• תפריט
אפליקציות

פייסבוק, יש גבול; עיזבי את ילדינו בשקט

הרשת החברתית השיקה השבוע פלטפורמת צ'ט חדשה, שנועדה לבני 6 עד 12 ומאפשרת פיקוח הורי על השימוש. בכך, מצאה דרך לעקוף את מודעות הצעירים לפרטיות שלהם: לגרום להורים לצרף אותם לשורות הרשת החברתית

הגר רבט 12:2007.12.17
1. פיקוח הורי. פייסבוק הכריזה השבוע על מוצר חדש שיאפשר לה להגדיל משמעותית את קהל הלקוחות: גרסה מותאמת לילדים של אפליקציית הצ'ט שלה בשם Messenger Kids שמיועדת לילדים בני 6-12, שתאפשר להם לשוחח עם חברים ובני משפחה תחת פיקוח הורי. המטרה העיקרית של הרשת החברתית הגדולה בעולם היא כמובן ללכוד את הקהל הצעיר, בתקווה שזה יגלה נאמנות למוצר גם בהמשך.

 

 

2. שמות אמיתיים. אבל למהלך של פייסבוק יש גם מטרה נוספת וחשובה לא פחות, והיא צבירת מידע על המשתמשים. אחד התנאים לשימוש באפליקציה החדשה קובע שעל ההורים לפתוח חשבון לילדיהם תחת שמם האמיתי, ולא להסתפק בכינוי או שם משתמש. והנה, בחלקיק שנייה, פייסבוק מוסיפה למאגר המידע שלה מיליוני שמות חדשים וקשרים משפחתיים.

 

אפליקציית מסנג'ר לילדים אפליקציית מסנג'ר לילדים

 

 

3. זהות וירטואלית. אבל אלו לא רק שמות. למעשה פייסבוק תוכל להשתמש בכל המידע שצברה על ההורים כדי לבנות לילדיהם פרופיל שמן ומכובד הכולל פרטים כמו מקום מגורים, זהות דתית ומעמד סוציו-אקונומי. או במלים אחרות: פייסבוק תקבל זהות וירטואלית מפורטת של הילדים תמורת אמוג'י של אנה ואלזה בצ'ט.

 

4. פרטים מזוייפים. מחקרים מהשנים האחרונות מעלים שצעירים ובני נוער מודעים היטב לסוגיית הפרטיות באינטרנט. סקר של מכון PEW העלה ש-56% מבני הנוער שמחזיקים בפרופיל ציבורי העידו שהזינו אליו פרטים מזויפים, ו-66% מהם הגבילו את הגישה לפרופיל שלהם. בפנייה להורים שיצרו פרופילים עבור ילדיהם פייסבוק למעשה פותרת את "מודעות היתר" שהאחרונים יפתחו בהגיעם לבגרות.

 

 

 

5. תמונות מביכות. כשהורים מתלבטים אם לאפשר לילדיהם גישה לאפליקציות כמו Messenger Kids כדאי שישקלו גם את עיצוב הזהות הווירטואלית של הצאצא. גם כך לילדים המסכנים אין שליטה על כמות התמונות והסיפורים המביכים שהוריהם מפיצים עליהם באינטרנט. כדאי לכל הפחות להשאיר להם את הזכות לבחור אם הם רוצים את השם המלא שלהם במאגרים של צוקרברג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x