$
אינטרנט

האיחוד האירופי: על פייסבוק וגוגל לחסום תוכן פוגעני תוך שעתיים

נציבות האיחוד סבורה שענקיות הרשת צריכות ויכולות להסיר פרסומי תוכן פוגעני תוך שעה עד שעתיים מהעלאתם. בפגישה של פורום האינטרנט באיחוד נקבע כי אם לא יתקדמו החברות בתחום בעצמן, תוחל חקיקה כלל-אירופית מחייבת

עומר כביר 11:3007.12.17
חברות אינטרנט כפייסבוק, גוגל וטוויטר צריכות לעשות יותר כדי למנוע הפצת תוכן קיצוני בפלטפורמות שלהם - כך אמרו גורמים בנציבות האיחוד האירופי בתום פגישה שקיימו אתמול (ד').

 

 

 

לפי דיווח של רויטרס נציב הבטיחות של האיחוד, ג'וליאן קינג, אמר שאף שהחברות ביצעו התקדמות רבה במאמצים להורדת תוכן אלים וקיצוני מהר ככל האפשר, יש צורך במאמצים נוספים. "עוד לא הגענו למקום הרצוי", אמר קינג בתום פגישת פורום האינטרנט של האיחוד. "התחלנו את המסע הזה לפני שנתיים. כדי להגיע ליעד הסופי צריך להאיץ את העבודה שלנו".

 

 

האיחוד לא מוותר לחברות האמריקאיות האיחוד לא מוותר לחברות האמריקאיות צילום: shutterstock

 

 

ב-1 בינואר צפוי להיכנס לתוקפו בגרמניה חוק שנועד למנוע ביטויי שנאה ברשת. בנציבות מעוניינים להמנע מחקיקה לא אחידה במדינות שונות, ופועלים לקידום מודל של רגולציה עצמית מצד חברות האינטרנט. לפי רויטרס, אם בנציבות לא יהיו מרוצים מקצב ההתקדמות של החברות תוצג בשנה הבאה חקיקה כלל-אירופית בנושא.

 

בפגישה שנערכה אתמול הציגו חברי הפורום דו"ח על התקדמות החברות בזיהוי והסרת תוכן קיצוני. הדו"ח מעודד את החברות "להסיר תוכן חדש והיסטורי שקשור לטרור, ולפתח פתרונות לזיהוי והסרת תוכן טרור בתוך שעה עד שעתיים מרגע העלתו, עד כמה שזה אפשר מבחינה טכנית, מבלי לפגוע בזכויות אדם ובחירויות יסוד".

 

 

 

כמו כן, מעוניינת הנציבות שהחברות יגבירו את השימוש בטכנולוגיות זיהוי אוטומטיות ויגיבו מהר יותר לבקשות מחברות האיחוד ומהיורופול. "אפשר להפחית את הזמן שדרוש להסיר תוכן לשעות ספורות", אמר נציב תחום הפנים באיחוד, דימיטריס אברמופולוס. "יש הרבה מקום לשיפור, כדי ששיתוף הפעולה הזה יספק תוצאות טובות עוד יותר, החל מקבלת עדכונים מהחברות, שחייבים להיות סדירים ושקופים יותר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x