$
אינטרנט

פייסבוק תשלם מיליארד דולר כדי להביא שידורי ספורט לפיד שלכם

הרשת החברתית מחפשת חוזים לזכויות שידור בארצות הברית ובמדינות נוספות, כדי לקדם את פלטפורמת הווידאו שלה. עסקאות שכאלה יוכלו להגדיל את שיעור השימוש במדינות רבות, אך יהיה על החברה להקצות לכך הרבה יותר כסף

יואב סטולר 12:0105.12.17

פייסבוק מאיצה את כניסתה לתחום השידורים כגוף פעיל ואטרקטיבי: הנהלת הרשת החברתית שכרה מנהל שייזום עסקאות בתחום זכויות השידור של ליגות ספורט ברחבי העולם.

 

 

מקורות המקורבים לנושא מסרו ל-Sports Business Daily שהחברה הקצתה לכך כמיליארד דולר; זה נשמע סכום גדול, אך הוא זעום ביחס לעלויות זכויות השידור של ליגות פופולריות רבות. למשל, DirectTV משלמת 1.5 מיליארד דולר בשנה כדי לשדר את ליגת הפוטבול האמריקאית ואילו ESPN וטרנר משלמות 2.66 מיליארד דולר לליגת ה-NBA תמורת שידור המשחקים.  

 

פוטבול בפיד, בקליק אחד. פייסבוק נכנסת לתחום שידורי הספורט פוטבול בפיד, בקליק אחד. פייסבוק נכנסת לתחום שידורי הספורט צילום: Netimperative

 

 

עם זאת, צעדים אלו של פייסבוק מהווים הצרת כוונות חשובה, גם אם יסתכמו בשלב זה בשידור משחקים ספציפיים או מליגות נמוכות. הרשת החברתית מתכננת להציג גם שידורי אירועי ספורט פופולריים במדינות מתפתחות, כדי להאיץ את קצב האימוץ שלה שם.

 

לפני כשלושה חודשים הגישה פייסבוק הצגה של 600 מיליון דולר תמורת הזכות לשדר את משחקי IPL, ליגת העל של הקריקט בהודו, לחמש שנים. הרשת החברתית הפסידה במכרז לטובת STAR India המקומית, שהציעה 2.6 מיליארד דולר תמורת זכויות שידור הן בטלוויזיה והן ברשת. ואולם, הצעת פייסבוק היתה הגבוהה ביותר מבין המתחרות שהתמקדו בשידור מקוון בלבד.  

 

 

 

כמעט במקביל, השיקה פייסבוק את Watch, שירות תוכן הווידאו שלה בארצות הברית. הוא עדיין נמצא בהליכי פיתוח תוכן, אבל מתוכנן לכלול תוכניות טלוויזיוניות ומשחקי ספורט. בנוסף, צפוי לכלול תוכן מקורי של גולשים (ושל החברה) בדומה לפלטפורמת הפרימיום של יוטיוב. 
בטל שלח
    לכל התגובות
    x