דו"ח חדש מציג: זינוק של 79% בהשקעות במציאות מוגברת ומדומה
לפי הערכת קרן ונצ'ר ריאליטי, ההשקעות במיזמי VR ו-AR בחציון השני של 2017 יגיעו להיקף גדול ב-79% מבתקופה המקבילה אשתקד. בין היתר, הובילו את הצמיחה אולפני הוליווד וחברות כדיסני ונטפליקס
- השוק הסיני עשוי להכריע מי תיטול את ההובלה בתחום ה-VR
- עתיד הווידאוקליפים: חוויות מוזיקליות במציאות מדומה
- HTC חשפה את Focus, קסדת VR שאינה מחייבת חיבור למחשב
לפי דו"ח של הקרן, יש כיום יותר מ-450 חברות שמפתחות תשתיות, כלים, פלטפורמות ויישומים לאקוסיסטם של מכשירי VR ו-AR. היקף ההשקעות עד עתה עמד השנה על 2.3 מיליארד דולר בסך הכול. "ההשקעה הגלובלית ב-VR וב-AR גבוהה יותר מכל תקופה קודמת ומתבצעת בקצב מואץ יותר", אמר מייסד הקרן, טיפטאט צ'נאווסין, בהודעה לעיתונות. "תעשיית ה-VR בריאה וגדלה בקצב קבוע, ואנחנו רואים עניין מוגבר מצד משקיעים מקרנות הון סיכון מסורתיות וכן מקרנות שמתמקדות בחברות VR ו-AR".
את הגידול בתחום הבידור דחפה פעילות מצד אולפנים הוליוודיים, חברות הפקה וגופי שידור בולטים כמו דיסני, דרימוורקס אנימיישן, HBO, נטפליקס, סוני, ויאקום ו-AMC. במקביל, מוצרים למותגים בולטים דוגמת Star Wars צפויים להגביר את העניין של הצרכנים בתחום ה-VR ברבעונים הקרובים.
עוד עולה מהדו"ח שקטגוריית הגיימינג בתחום גדלה ב-40%, ולהערכת הקרן יותר מ-35 משחקי VR ייצרו הכנסות של מיליון דולר לפחות כל אחד.
לנתונים, אף שמעודדים, יש להתייחס בערבון מוגבל; The Venture Reality Fund אינה גורם בלתי-תלוי אלא צד בעל עניין, עם השקעות ב-17 חברות בתחום ה-VR וה-AR - ויש לה עניין מובהק להציג את התחום כמתפתח. לפיכך, ייתכן שהנתונים הוצגו באופן שמבליט נקודות חיוביות ומסתיר צדדים שליליים. בנוסף, הנתון על 79% צמיחה במספר ההשקעות מלמד רק באופן עקיף על היקף ההשקעות עצמו, שתיאורטית יכול להיות זהה או אפילו קטן יותר מהחציון השני של 2016.