$
אפליקציות

יותר מדי Stories: פייסבוק מצמצמת כפילויות ביישומים שלה

הרשת החברתית תאחד בין תצוגת הסטוריז של האפליקציה הראשית שלה ושל תכונת הסטוריז בתוכנת הצ'ט מסנג'ר. זאת, כחלק מתוכניתה לנצל את מלוא הפוטנציאל של תכונת הפוסטים הזמניים, אותה גנבה מסנאפצ'ט

יואב סטולר 13:0114.11.17

פייסבוק מבטלת את שירות ה-Messenger Day, במסגרתו הועלו סטוריז לאפליקציית ההודעות המידיות של החברה. השירות איפשר למשתמשים לפרסם תמונות וסרטונים שנמחקים לאחר יממה. לאחר שהעתיקה פייסבוק את התכונה הזו מסנאפצ'ט, הוסיפה אותו לכל יישומיה - מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם.

 

 

ענקית המדיה החברתית שפתחה את האפשרות לעלות את אותם איגודי תמונות וסרטונים יומיים אשר נמחקים לאחר יממה, מייעלת עתה את השירות שהתפרס על גבי פייסבוק, מסנג'ר, ווטסאפ וכמובן אינסטגרם.

 

 

סטוריז במסנג'ר סטוריז במסנג'ר צילום: יחצ

 

 

אם אינכם מכירים את מסנג'ר דיי, אתם לא לבד: פייסבוק ניסתה להטמיע את המותג במסנג'ר, אך הוא לא זכה לעניין - בניגוד להצלחת הסטוריז באינסטגרם. הדשדוש הזה הוא שהוביל לשינוי - ומעתה יאוחדו פרסומי המסנג'ר דיי שהוביל את החברה לאחד אותו עם הסטוריז של אפליקציית הרשת החברתית עצמה. הסטוריז הסטנדרטיים של פייסבוק יופיעו מעתה גם באפליקציה הראשית וגם במסנג'ר, כשגולש שצפה בסטורי ביישום אחד לא יקבל אותו שוב במשנהו.

 

המהלך נועד להיפטר מהכפילות שנוצרה באפליקציות פייסבוק, והוא החל לפני חודשיים - כשאיפשרה החברה לשכפל את הסטוריז מאינסטגרם ולהציגם באפליקציה הראשית שלה. גם אז נעשה השינוי בשל חוסר העניין של הגולשים בפרסום סטוריז ביישומים (למעט אינסטגרם).

 

מנהל המוצר של פייסבוק, קונור הייז, הסביר את הצעד ואמר: "היינו צריכים להקל על אנשים לשתף סיפורים באפליקציות שונות. יש אנשים שחשבו כבר בעבר השירותים השונים קשורים זה בזה. אנחנו מרגישים שהחיבור הוא הגיוני".

 

כמו כן, שינוי נוסף שיביא איתו האיחוד הוא שמעתה התגובות וההודעות שיתלוו לסטוריז יועברו במסגרת המסנג'ר בלבד. לדברי פאולינה בוזק, מנהלת מוצר בפייסבוק, החברה בחרה בכך לאחר שביצע מחקר בקרב המשתמשים. "הם מעדיפים לקבל את התגובות לסיפור בתוך המסנג'ר", אמרה.

 

באינסטגרם זה דווקא עובד היטב באינסטגרם זה דווקא עובד היטב

 

 

מהלך זה אולי נראה כשולי, אך אם מדובר במבוא להטמעה מהותית יותר של תכונה ייעודית לפוסטים זמניים ביישומי פייסבוק, מה שצפוי להיות מכה כואבת נוספת שתנחית ענקית המדיה החברתית על סנאפצ'ט, מתחרתה, שהתחילה את הטרנד.

 

בתוך כך, השיקה פייסבוק את היכולת ליצור סטוריז משותפים במסגרת חברתיים - מספר אנשים יוכלו להעלות תמונות וסרטונים תחת אותו אירוע - חופשה, חתונה, כנס, מסיבה וכיו"ב. החברה תאפשר למקימי הסטורי המשותף להגדיר מנהלים שיבררו תכנים ומשתתפים, כמו בקבוצות פייסבוק. החברה מתכננת להפיץ את תכונות הסטוריז שלה גם לפייסבוק לייט, הגרסה הקלה והבסיסית של האפליקציה שלה, שנועדה למכשירים בסיסיים באפריקה, דרום אמריקה והמזרח הרחוק.

 

 

 

אם בליבו של איש היה ספק כי קונצרן הענק של צוקרברג יניח למלחמה בסנאפצ'ט, קל לראות שהסוף עוד רחוק; פייסבוק מעוניינת להשתלט על כלל השוק תוך שהיא מגבירה את יכולות שיתוף המדיה. זאת, מתוך הבנה כי זהו הכלי העיקרי שיביא משתמשים צעירים ויאריך את משך השימוש הממוצע, מה שיגדיל את הכנסותיה מפרסום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x