• תפריט
חדשות טכנולוגיה

רמו"ט: מותר למכור את החברה - אבל לא את מידע הלקוחות

הרשות למשפט, מידע וטכנולוגיה פרסמה טיוטה להנחיה חדשה, שנועדה להגן על מידע פרטי של משתמשים במקרי מיזוגים ורכישות. לפיה, יהיה על חברות ליידע את הלקוחות שלה כשהמידע שלהם עובר לגורם אחר - ולעיתים אף לקבל את אישורם

משה גורלי 18:2713.08.17

הרשות למשפט, מידע וטכנולוגיה (רמו"ט) של משרד המשפטים הגישה היום (א') טיוטה להנחיה חדשה שנועדה להגן על מידע אישי של משתמשים במקרי מיזוגים ורכישות. לפיה, חברות, עסקים ונותני שירותים יחוייבו ליידע את הלקוחות על השינוי הצפוי, ולעתים לקבל את הסכמתם המפורשת להעברת המידע.

  

 

הנחיה זו, שמקורה בחוק הגנת הפרטיות, מבהירה שנדרשים יידוע והסכמה של הלקוחות במקרים בהם זהות החברה או העסק היוותה שיקול משמעותי בהסכמתם למסור לו מידע.

 

אוספים מידע? נמכרים? יתכן שתצטרכו ליידע את הלקוחות אוספים מידע? נמכרים? יתכן שתצטרכו ליידע את הלקוחות

 

 

במקרים בהם הפעילות העסקית מבוססת על יחסי אמון ומידע אישי רגיש של לקוחות - למשל רופא, עו"ד, רואה חשבון או סוכן ביטוח - יידרש נותן השירות החדש שקיבל את המידע רק ליידע את הלקוחות כדי שיבחרו אם להישאר או לעזוב. במקרים בהם מתרחבת או משתנה המטרה המקורית של השימוש במידע האישי כתוצאה משינוי הבעלות, על החברה המקבלת לבקש את הסכמתם של הלקוחות לשימוש בו למטרה החדשה.

 

 

 

ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, עו"ד אלון בכר: "מידע אישי שייך תמיד לאדם עצמו. גם כשחברה או עסק מנהלים מידע אישי על לקוחות המידע לא הופך להיות שייך להם. טיוטת ההנחיה באה להבהיר לחברות שהמידע שהן מנהלות על אנשים שייך לציבור. מכירה או מיזוג של חברות או עסקים לא מאפשרת העברה חופשית של מידע אישי, לפי שיקול דעתן. יש ליידע את הציבור ולדרוש את הסכמתו לכך".

בטל שלח
    לכל התגובות