$
חדשות טכנולוגיה

ה-AI של אלון מאסק הביס גיימרים מקצועיים ב-DOTA2

כלי הבינה המלאכותית מבית חברת OpenAI הצליח להביס את אחד הגיימרים הטובים ביותר בליגת המשחק הפופולרי. מפתחי הכלי סיפרו שלקחו לו שבועיים בלבד ללמוד כיצד להביס בני אדם במשחק שלהם

יואב סטולר 18:1813.08.17

תוכנת אינטליגנציה מלאכותית שפותחה בידי OpenAI, סטארט-אפ שמומן בידי אלון מאסק, הצליח לנצח גיימרים מקצועיים במשחק Dawn of the Ages 2 - סביבו בנויים כמה וכמה ליגות גיימינג. בין היתר, הביסה התוכנה את דניאלו לשוטין, שמדורג כאחד המובילים בעולם ב-DOTA2.  

 

 

מול אלפי צופים באולם והמוני גולשים יתרחש קרב הענקים במשחק הרשת DOTA2 בין השחקן "דנדי" לבין התוכנה שפותחה ע"י OpenAI, סטארט-אפ במימון וטיפוחו של המיליארדר אלון מאסק.

דניאלו לשוטין ברגע התבוסה דניאלו לשוטין ברגע התבוסה צילום: venturebeat

 

 

לדברי המתכנתים של OpenAI, התוכנה הזדקקה רק לשבועיים של אימון ב-DOTA2 כדי לצבור "ניסיון של חיים שלמים". במשך 12 דקות נאבק לשוטין בתוכנה עד שהובס. "אוקיי אני גמור, אני נכנע", קרא לשוטין בקול, "הוא פשוט חזק מדי. אני צריך יותר זמן, אני מניח". כשנדרש לתאר את החוויה שבהתמודדות מול השחקן הווירטואלי אמר: "הוא משתמש בכל פרצה קטנה שהוא מוצא. הוא כלל לא מהסס".

  

OpenAI לא לבד: חברות רבות משתמשות בעולם שמציעים משחקים מרובי משתתפים כדי לנסות, לחקור ולפתח את התוכנות הלומדות שברשותן. הסביבה הווירטואלית שמעניקה חווית המשחק מאפשרת בחינה כמעט אמיתית של התוכנה בשטח ושכלול מהלכיה בזמן אמת ע"י התמודדות מול שחקנים אנושיים. למשל, מנהל מחקר הבינה המלאכותית באפל סיפר כיצד השתמשו בחברה במשחק היריות DOOM כדי לבחון כיצד מתנהגת התוכנה שפיתחו ולהבין כיצד לשפרה.

 

DeepMind של גוגל מפתחת בימים אלו תוכנת למידת מכונה שתהווה שחקן ממוחשב במשחק האסטרטגיה StarCraft 2, שעל בסיסו קיימות ליגות גדולות בדרום קוריאה. בניגוד ל-DOTA2,שם השחקנים מיוצגים ע"י מפלצות בעלות חיילים שמטרתן להרוס את בסיס היריב, StarCraft כולל אלמנטים של איסוף וניהול משאבים - אתגר מעניין עבור בינה מלאכותית.

 

המטרה: להציל את העולם

 

מאסק השקיע ב-OpenAI, הפועלת ללא כוונת רווח, כדי למנוע מהבינה הממוחשבת להרוס את העולם, תרחיש אפוקליפטי ממנו הוא מזהיר כבר שנים. לפני כחודש אמר המיאליאדר בפני קבוצת בכירים אמריקאים כי AI מהווה "סיכון עמוק לקיומה של הציוויליזציה".

 

גיימינג: אתגר מעניין לבינה מלאכותית גיימינג: אתגר מעניין לבינה מלאכותית צילום: Photo Elsoar

 

 

בסטארט-אפ השאפתני מעידים כי מטרתם ליצור סביבה בטוחה ומאובטחת בה יפעלו אמצעי הבינה המלאכותית. "בשל היותנו חוד החנית בתחום, נוכל לקבוע את התנאי הבקרה והפעלתן של הטכנולוגיות הללו".

 

לא מדובר בגרסה גיקית וצעירה של המחשב שפיתחה IBM כדי לגבור על אגדת השחמט גארי קספרוב. לדברי מאסק, DOTA2 "מסובך יותר ממשחקי הלוח הקלאסיים כמו גו או שח". אחד ממפתחי התוכנה של OpenAI הסביר כי עצם תהליך פירוק המשחק לכללים ברורים המאפשרים תחילתו של אפיון ותכנות שחקן ממוחשב - מסובך וקשה להפליא בהתחשב לכמות הדמויות, ואפשרויות הפעולה הנתונות לשחקן בכל רגע.

 

"נתנו לבכירי השחקנים בעולם לשחק עם הבוט, וזה בתוך זמן שיא למד את הטכניקות של האלופים ויצר מערכת משחק משלו", אמר המפתח, "כל אחד שהתמודד מולו אמר כי היה רוצה להמשיך, ולעזר בו כחלק מתכנית האימונים". בסטארט-אפ של מאסק מקווים להציג כבר באליפות העולם בשנה הבאה נבחרת מלאה של חמישה בוטים, כדי שזו תתמודד במשחק עם הנבחרות הטובות בעולם.

 

 

אמירה זו של השחקנים הינה כמעט פרצת דרך בפני עצמה בענף הספורט הזה, בו המשחק נגד המחשב בדמות "בוטים" נחשבה לנחותה בהרבה שכן השחקנים המלאכותיים נתפסים תמיד כקלים מדי עבור גיימרים מנוסים. לעומתם, כלי בינה מלאכותית גם לומדים את היריב וגם משתפרים עם הזמן, תכונה השמורה כיום לשחקנים אנושיים.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x