$
אינטרנט

פייסבוק חשפה את Watch, שירות סדרות רשת והפקות מקור

מדובר בשירות לצפייה אקטיבית בתכנים, בו ניתן יהיה להגיב ולתקשר עם צופים אחרים. הוא יכלול תכני גולשים, תוכניות שמיועדות למעריצי מפורסמים, סדרות ושידורים חיים שונים. בנוסף, יועלו תכני מקור בנושא תרומה לקהילה

עומר כביר 12:3410.08.17
עכשיו זה רשמי: פייסבוק הודיעה אמש על כניסה לתחום הפקות התוכן המקוריות והרחבת פלטפורמת שידורי הווידאו שלה במהלך שיהפוך אותה למתחרה המשמעותית החדשה בשוק הסטרימינג המתעורר.

 

 

בחודשים האחרונים דווח בהרחבה בכלי התקשורת על ההיערכות של החברה לתחום עם הפקות מקור משלה. כעת מאשרת הרשת החברתית את הדיווחים, ומפרטת את תוכניותיה.

 

במרכז המהלך עומדת Watch, פלטפורמה שידור חדשה שתשמש להעברת התוכניות של פייסבוק במובייל, במחשב האישי ובטלוויזיות חכמות. הפלטפורמה תשולב באפליקציות הקיימות של פייסבוק, למשל בדמות לשונית בתחתית יישום המובייל של החברה. "Watch מותאמת אישית כדי לסייע לך לגלות תוכניות חדשות, ובנויה סביבה מה שהחברים והקהילה שלך צופים בהם", אמרה החברה בהודעה לעיתונות. "לדוגמה, ניתן יהיה למצוא אזורים כמו 'הכי מדוברות', שמבליטים תוכניות שהציתו שיחה, 'מה מצחיק אנשים', שכולל תוכניות שהרבה אנשים בחרו להגיב להן בתגובת Haha, ו'במה צופים חברים'".

 

פייסבוק Watch פייסבוק Watch

 

 

בניגוד לחוויית הצפייה בשירותים כמו נטפליקס, שברובה הגדול היא פאסיבית ומסורתית, בשירות של פייסבוק ניתן יהיה להגיב ולתקשר עם חברים וצופים אחרים תוך כדי צפייה, או להצטרף לקבוצת פייסבוק שמוקדשת לתוכנית.

 

לגבי התוכניות עצמן, לדברי פייסבוק הן יכללו "פרקים - חיים או מוקלטים - שעוקבים אחרי נושא או עלילה". פייסבוק מחלקת את התוכניות לארבעה סוגים עיקריים. הראשון: תוכניות שנועדו ליצור מעורבות מצד מעריצים וקהילה. "Nas Daily יעלה תוכנית יומית שבה הוא ייצור סרטונים עם מעריצים מכל העולם", הסבירה פייסבוק כדוגמה. הסוג השני הוא תוכניות שמתחברות ישירות למעריצים: "גבי ברנשטיין, סופרת של רבי-מכר וקואצ'רית משתמשת בשילוב של פרקים חיים ומוקלטים כדי להתחבר למעריצים ולענות לשאלות בזמן אמת".

 

הסוג השלישי הוא תוכניות שעוקבות אחרי נרטיב או נושא אחידים. "Kitchen Little היא תוכנית מצחיקה על ילדים שצופים בהוראות הכנה למתכון, ואז מדריכים שפים מקצועיים איך להכין אותו. בכל פרק יש ילד חדש, שף חדש ומתכן חדש". הסוג הרביעי הוא אירועים חיים שמחברים קהילות, כמו משחק השבוע מליגת הבייסבול MLB.

 

"אנחנו חושבים ש-Watch יהיה בית למגוון רחב של תוכניות, מריאלטי, לקומדיה לשידורי ספורט חיים", נמסר מפייסבוק. "כדי לתת השראה ליוצרים ולהפרות את האקוסיסטם, אנחנו גם מממנים תוכניות שיהוו דוגמה לתכנים מוכווני קהילה. למשל, Returning the Favor היא סדרה שמוצאת אנשים שעושים דברים יוצאי דופן בשביל הקהילה שלהם, מספרת על זה לעולם, ואז עושה משהו יוצא דופן בשבילם".

 

 

בשלב הראשון הפלטפורמה החדשה תהיה זמינה לקבוצות משתמשים נבחרות בארה"ב, ופייסבוק מתעדת להביא אותה למשתמשים נוספים בקרוב. החברה לא התייחסה לאפשרויות הפצה בינלאומיות של התכנים השונים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x