$
חדשות טכנולוגיה

פודקאסט כלכליסט

45 דקות נסיעה ב-4.5 דולר. איך זה יכול להיות כלכלי?

אובר הצליחה לשנות את העולם כפי שהכרנו אותו, אבל במחיר כבד של הפסדים. קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי משוחחים עם ויקי אוסלנדר ואמיר זיו אשר מנסים לפצח את כלכלת אובר

קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי 16:5303.08.17

אובר רוצה לשנות את העולם, והיא כבר עושה את זה: כמעט בכל שוק שהיא נכנסה אליו עם פלטפורמת הנסיעות השיתופיות שלה, מחירי המוניות והנסיעות ירדו ויותר אנשים הצטרפו לכלכלת אובר כספקי שירותים.

 

הרעיון כל כך מוצלח, שכולם רוצים להיות אובר: אובר-פדיקור, אובר-אינסטלטורים,
אובר-דירות, אובר-פרחים וגם אובר-משלוחי-מריחואנה-רפואית.

 

אלא שהפלטפורמה השיתופית הגדולה בעולם, ששווייה מוערך בסכום פנטסטי של 69 מיליארד דולר, מפסידה בכבדות, ומעבירה את הכסף של המשקיעים הנלהבים לכיסם של הנהגים שלה בצורת סובסידיות – כלומר היא משתתפת בעלות הנסיעה.

 

עד כמה זה כלכלי? כמה מרוויח נהג אובר? מה (אם בכלל) יוכל להפוך את אובר לרווחית?

 

קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי מארחים את ויקי אוסלנדר ואמיר זיו בניסיון לפצח את כלכלת אובר

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x