$
אינטרנט

"יש לי גשר למכור לך", גרסת הפרסומות באינטרנט

לפי נתוני גוגל, שנאספו ביחד עם מספר שחקנים גדולים נוספים בתחום, גורמים רבים מוכרים שטחי פרסום שפשוט לא בבעלותם - ומפרסמים קונים בלי לדעת. הנזק: 16.4 מיליארד דולר השנה, בארה"ב לבדה

ויקי אוסלנדר 11:1923.07.17

בדיקה משותפת של גוגל וכמה חברות תקשורת גדולות מצאה כי היקף התרמיות בשוק המודעות המקוונות משמעותי מאוד ומשפיע על התעשייה כולה. לפי הערכת חברת Adloox, התרמיות יגררו הפסד של 16.4 מיליארד דולר בארה"ב לבדה השנה. גוגל ושותפותיה לא חשפו את מספר המודעות המזויפות שאותרו.

 

 

לפי דיווח של הביזנס אינסיידר, גוגל ביצעה בדיקות מקיפות וגילתה כי חברות רבות מוכרות שטחי מודעות לאתרי "פרימיום", אף ששטחים אלה לא היו בבעלותן - כך שלא פורסמו בהם מודעות. שטחי הפרסום נמכרו לא על ידי מנהלי האתרים עצמם אלא בפלטפורמות שונות כמו AdX, AppNexus ו-Oath's Brightroll ועל ידי צדדים שלישיים שאין להם יד בדבר.

 

 

משרדי גוגל בארה"ב משרדי גוגל בארה"ב צילום: שאטרסטוק

 

 

במהלך הבדיקה ביקשה גוגל מכמה אתרים ל"הוריד מהמדף" כל אפשרות לרכישת מודעות באתר והתגלה כי שטחי מודעות רבים עדיין היו מוצעים למכירה ברחבי הרשת. היקף פעילות מכירת מודעות, כמו גם קצב המכירה המהיר, מקשים על מוכרים לבדוק אם המודעות אכן מפורסמות היכן ומתי שלכאורה אמורות להתפרסם.

 

 

 

הבחינה שביצעה גוגל נועדה, בין היתר, לשווק כלי חדש בשם Ad.txt שפיתחה בשיתוף עם IAB Tech Lab. הכלי מאפשר לקונים לוודא כי הם רוכשים מודעות מורשות, באמצעות הפצת רשימת מפיצים מורשים שאותם מאשרים המוכרים. Ad.txt צפוי גם לסייע להסיר אפשרויות רכישת מודעות שכבר נמכרו. לפי הערכות חברת Adloox מפרסמים בארה"ב צפויים להשקיע 83 מיליארד דולר בפרסום מקוון במהלך 2017.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x