$
חדשות טכנולוגיה

למה גוגל תפסיק לקרוא את המיילים שלכם? כי היא לא חייבת

ענקית החיפוש הודיעה כי תפסיק לסרוק למטרות פרסום את תוכן הודעות הדואר האלקטרוני בג'ימייל. במקום זאת ימוקדו מודעות הפרסומת לגולשים על סמך הרגלי הגלישה שלהם והיסטוריית החיפושים בגוגל או ביוטיוב

ויקי אוסלנדר 13:4324.06.17

גוגל תפסיק לקרוא את המיילים שלכם. ענקית החיפוש הודיעה כי תפסיק לסרוק את תוכן הג'מייל למטרות פרסום, פרקטיקה מעוררת מחלוקת שאותה היא עושה כמעט מאז שהשיקה את שירות הדוא"ל. אין משמעות המהלך כי לקוחות ג'ימייל ייהנו מחוויה נטולת מודעות. במקום זאת, גוגל תמקד מודעות לזהות הרחבה יותר של המשתמש, הכוללת את הרגלי הגלישה  שלו ואת היסטוריית החיפושים בגוגל או ביוטיוב.

 

בהודעה שפרסמה ראש חטיבת הענן בגוגל דיאן גרין, צוין כי החברה קיבלה החלטה זו משום שהיא "מיישרת קו לאופן שבו גוגל מתאימה אישית מודעות למוצרים אחרים של החברה". בגוגל ציינו כי לקוחות רבים הביעו דאגה לפרטיות שלהם בעקבות נוהג סריקת המיילים, ולכן החליטו להפסיק את הפרקטיקה. יש לציין כי גוגל נוהגת לסרוק את הדואר כבר למעלה מ-13 שנה, כך שספק אם דאגה גוברת לפרטיות המשתמשים היתה סיבה מכרעת לשינוי הצפוי. 

מטה גוגל בניו יורק מטה גוגל בניו יורק צילום: daccny

 

בראיון שהעניקה גרין לפיננשל טיימס, היא ציינה כי לקוחות G suit, שירות הענן העסקי של החברה, נמנעו מלהצטרף לשירות בגלל הבלבול שיצרה מדיניות הסריקה של החברה. משיקולי פרטיות, הבטיחה גוגל כי לא תסרוק דוא"ל של לקוחות עסקיים, זאת בזמן שהיא המשיכה לעשות זאת ללקוחות פרטיים. הסטנדרט הכפול יצר בלבול אצל לקוחותיה וכעת מקווים בגוגל שההודעה תצליח לשכנע לקוחות רבים כי שיטות העבודה שלהם לא יסכנו את פרטיות המשתמשים, מה שאולי יעזור לגוגל לתמוך בצמיחת שירותי הענן שלה.

 

גוגל היא שחקן קטן יחסית בשוק הענן עם נתח של בסך הכל 6% מהשוק. היא נמצאת הרבה מאחורי אמזון שמובילה בבטחה בשנים האחרונות את השוק עם נתח של כ-40%. בחודשים האחרונים פועלת החברה כדי להגדיל את נתח השוק שלה, בין היתר באמצעות השקת שירות גיבוי ואחסון חדש שיאפשר ללקוחות פרטיים ועסקיים לגבות את כל המחשבים שלהם לענן של גוגל. היום יש לגוגל 1.2 מיליארד משתמשים בג'ימייל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x