• תפריט
אפליקציות

אושיות הרשת באינסטגרם: מי מממן אותן?

בעקבות הוראה של נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב, יידרשו משתמשים מובילים לסמן מותגים שהם מפרסמים בתמונות. מי שלא יסמן את הפוסטים שלו כנדרש, עלול לקבל קנסות של עשרות אלפי דולרים ליום

עומר כביר 13:4115.06.17
אינסטגרם תאפשר למשתמשים מובילים לסמן פוסטים שקיבלו בעבורם תשלום כפוסטים ממומנים - כך הודיעה אתמול הנהלת האפליקציה, שנמצאת בבעלות פייסבוק.

נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) פנתה באפריל ל-90 משתמשים סלבריטאי-אינטסטגרם, והזכירה להם שהם חייבים לציין בברור את מערכות היחסים שלהם עם מותגים שונים שהם מקדמים בחשבונותיהם. כעת, בתגובה לא ישירה לאותן פניות, תאפשר אפליקציית שיתוף התמונות לתייג פוסטים ממומנים ככאלו.

מה מפרסמים באינסטגרם? מה מפרסמים באינסטגרם? צילום: instagram

 

"לעתים קרובות, יוצרים ועסקים מאחדים כוחות כדי להתחבר לקהילה השוקקת של אינסטגרם באמצעות תוכן ממותג", נכתב בבלוג הרשמי של האפליקציה. "כשיותר ויותר שותפויות נוצרות באינסטגרם, חשוב לוודא שהקהילה מסוגלת לזהות בקלות מתי מישהו שאחריו היא עוקבת מקבל תשלום כדי לפרסם תוכן".

 

הזיהוי יתבצע באמצעות תגית חדשה שמשתמשים יוכלו להצמיד לפוסטים נבחרים ושתישא את הכיתוב Paid partnership with, בתוספת שם המותג. מפעילי המותג ייאשרו ספציפית משתמשים אשר יכולים לעשות שימוש בתגית עם המותג שלהם.

 

התכונה נבדקת בימים אלו עם כמה משתמשים נבחרים, ותושק בקרוב בצורה רחבה יותר. "המטרה שלנו היא לקבל המון פידבק", אמר מנהל תחום הקריאטיב העולמי באינסטגרם, צ'רלס פורץ', לבלומברג. "המטרה היא להגדיל את השקיפות בתוך הקהילה".

 

קנסות של עשרות אלפי דולרים

 

משתמשים שלא ישתמשו בתגית לא צפויים בשלב זה לספוג סנקציות מצד אינסטגרם, אם כי שהאפליקציה עתידה לעדכן בקרוב את מדיניות השימוש ולהנהיג מדיניות אכיפה. עם זאת, אי תיוג של פוסטים ממומנים עלול לסבך את המשתמשים עם ה-FTC, שיכולה להטיל עליהם קנסות של עד עשרות אלפי דולרים ליום בגין הפרה של מדיניותה בנושא.

 

"מדובר בצעד ראשון שנועד להבטיח את השקיפות של שותפויות בתשלום באינסטגרם", נכתב בפוסט של האפליקציה. "שקיפות זו מועילה לא רק לקהילה שלהם, אלא גם תאפשר ליוצרים ולעסקים לנטר ולחלוק תובנות בנוגע לפוסטים בתשלום".

בטל שלח
    לכל התגובות