$
חדשות טכנולוגיה

גוגל מנטרת המוני עסקאות אשראי, כדי להוכיח שהפרסום בה עובד

לטענת החברה, ביכולתה לדעת מתי צפייה בפרסומת מקוונת מובילה לרכישה בעולם האמיתי, הודות לניטור 70% מעסקאות האשראי בארה"ב. כיצד נאסף המידע הזה ואיך ניתן להגביל אותו כדי לשמור על הפרטיות?

עומר כביר 20:4124.05.17

מערכת איסוף המידע והבינה המלאכותית העצומה של גוגל מסוגלת לזהות מתי פרסום מודעה מקוונת הוביל משתמשים לחנות פיזית ולביצוע קנייה בה - כך עולה מפוסט שפרסמה ענקית הטכנולוגיה אתמול.

הפוסט, שפורסם באחד הבלוגים הרשמיים של החברה, מכריז על כלי חדש למפרסמים שעושים שימוש בשירות AdWords של החברה. הכלי, Google Attribution, מיועד לסייע ללקוחות החברה לקבל תובנות שונות על קמפיין הפרסום שלהם.

מה באמת שוות פרסומות גוגל? מה באמת שוות פרסומות גוגל? צילום: Google

 

גוגל לא תזכה בגישה להוצאות האישיות של משתמשים, אלא רק במידע מרוכז על פרטי כלל העסקאות בתקופה מסוימת. בשלב זה השירות רלוונטי רק למשתמשים בארה"ב, וכניסה שלו לאירופה צפויה להיתקל במחסומים רגולטוריים לאור כללי הפרטיות הנוקשים באיחוד. בנוסף, משתמשים יכולים לבקש שפרטיהם לא יהיו חלק משירות זה באמצעות שינוי הגדרות בעמוד זה.

 

"הדבר שלדברי אנשים מטריד אותם במיוחד ברשת הוא כשמודעה עוקבת אחריהם מאתר לאתר", אמרה רנטה סמסון, מארגון Big Brother Watch, ל-BBC. "התוכנית החדשה מרחיבה את זה גם לעולם הפיזי. אם אנשים רוצים למנוע מגוגל, חנויות או בנקים לנטר את הרגלי הקניות שלהם ברחוב הראשי הם צריכים להגביל את כמות המידע שהם מוסרים. חברות מנטרות כדי להציג לנו פרסומות. אם אתם לא רוצים שהן יעשו את זה, אל תיתנו להן את המייל שלכם בשביל לקבל קבלה דיגיטלית, בדקו את תנאי השימוש, אל תצטרפו למועדוני לקוחות, ובמידת האפשר שלמו במזומן".

 

מגוגל נמסר בתגובה שהחברה פועלת על מנת להגן על פרטיות משתמשיה: "בשעה שהרעיון למוצר זה פותח כבר לפני שנים, נדרשו שנים רבות של מאמצים על מנת לפתח פתרון שיעמוד בדרישות הפרטיות הנוקשות שלנו. כדי לעשות זאת, פיתחנו טכנולוגיית הצפנה חדה שמבטיחה שמידע המשתמשים יישאר פרטי, מאובטח ואנונימי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x