$
הייטק והון סיכון

Karamba Security גייסה 12 מיליון דולר

זהו סבב הגיוס השני של החברה, המפתחת כלים לאבטחת מידע ייעודיים למכוניות חכמות ואוטונומיות - שוק שצפוי להגיע ל-1.1 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. את סבב הגיוס הובילו YL ונצ'רס ופונטינליס פרטנרס

הגר רבט 15:1916.05.17
קרמבה סקיוריטי (Karamba Security), שמפתחת פתרונות אבטחת מידע לרכב חכם ואוטונומי, הודיעה היום (ג') על גיוס של 12 מיליון דולר בסבב גיוס B, המביא אותה לסך גיוס כולל של 17 מיליון דולר. את הסבב הובילו YL Ventures ו-Fontinalis Partners והשתתפו בו גם Glenrock Israel, Paladin Capital Group Liberty Mutual Strategic Ventures, Presidio Ventures, Asgent. עבור פלאדין קפיטל, ליברטי מיוטואל ופונטינליס פרטנרס, זוהי השקעה ראשונה בחברה ישראלית.

קרמבה נוסדה על ידי עמי דותן, טל בן-דוד, דוד ברזילי ואסף הראל, היא מעסיקה כיום כ-20 עובדים ו-16 הלקוחות שלה הן יצרניות רכב וספקיות ציוד לעולם הרכב. הטכנולוגיה שפותחה בקרמבה מאפשרת לחברות הרכב להגן על מכוניות מאיומי סייבר ע"י הגנה על יחידות השליטה האלקטרוניות (ECUs) הנגישות לרשת חיצונית (באמצעות WiFi, Bluetooth וכו'), כדי שהאקרים לא יוכלו לחדור דרכן אל הרשת הפנימית של הרכב ולפגוע בפעילותו ובבטיחות הנהג.

 

מייסדי קרמבה מייסדי קרמבה

 

"מניעה היא המפתח. הטכנולוגיה שלנו דואגת לכך שרק מה שהוא חלק מקוד הגדרות היצרן יוכל לעבוד ברכב, ולא שום דבר אחר", אמר עמי דותן, מייסד משותף ומנכ"ל קרמבה סקיוריטי. "ברגע שהמערכת מזהה קוד זר היא מונעת ביצוע של המתקפה".

 

הגישה שקרמבה הציגה לפני כשנה נבדלת מזו הנפוצה בשוק של פתרונות מבוססי רשת המתבססים על הסתברויות וסטטיסטיקות בניסיון לזהות מתקפות ולעצור אותן וחשופים לאזעקות שווא. "בעולם הדאטה סנטר אפשר להתמודד עם אזעקת שווא, אבל בעולם הרכב זה עלול להוביל לאובדן חיים" הסביר ל"כלכליסט" דוד ברזילי, מייסד ויו"ר קרמבה סקיוריטי. "הגישה שלנו יוצאת מנקודת הנחה שבעולם הרכב האוטונומי הרכב צריך לשמור על הגדרות היצרן. התוכנה שלנו לומדת את הגדרות האלה ובודקת כל הזמן שכל מה שרץ מתאים אליהן. אם לא, המסקנה היא שמדובר בהאקר ונחסם בשלב הכניסה. זו גישה דטרמיניסטית, לא סטטיסטית, לכן היא חסינה לאזעקות שווא".

 

לפי הערכות חברת המחקר GSMA, שוק אבטחת המידע לרכב צפוי לצמוח מ-17 מיליון דולר ב- 2015 ל-1.1 מיליארד דולר עד סוף 2020 – שיעור צמיחה שנתי של 102%. "השוק הגדול והמסורתי של תעשיית הסייבר הוא השוק הישן. לכן כל הפתרונות לפנינו התמקדו באבטחת רשת, בעוד שאנחנו מתמקדים באבטחת רכיבים. המערכות בעולם הרכב הן מערכות פשוטות מאוד וזה מהווה אתגר - כי הן לא יכולות לתמוך באבטחה מורכבת ואסור שההגנה תפגע בביצועים".

 

"אבטחת הרכב צריכה להיות ממוקדת בבטיחות הצרכנים, ולא בביטחון המידע", אמר כריס אינגליס, לשעבר סגן מנהל ה-NSA וכיום שותף מנהל ב-Paladin Capital. "איומים מצד מדינות, האקרים ודרישות כופר ממשיכים להיות תופעה המתרחבת וגדילה, שמאיימת על כל היבט של החיים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו יותר להסתפק בתגובה לתופעה זו, עלינו להקדים אותה. בהיבט זה, הגנה מפני מתקפות סייבר בתחום הרכב דורשת עצירה של המתקפה לפני שההאקר מצליח לחדור לרכב. התוכנה של קרמבה סקיוריטי משבשת את פעולת התוקפים, תופסת את המתקפה כשהיא עוד מחוץ למערכות הרכב - באופן מוחלט ואמין, כך שאנחנו מגנים על חיי אדם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x