$
חדשות טכנולוגיה

אלון מאסק מדגים: כך אפתור את בעיית הפקקים בכביש

סרטון שהעלתה חברת Boring שהקים מציג חזון בו מכוניות יורדו לרשת מנהרות עצומה, בה יעלו על משטחים שיאיצו אותן למהירות גבוהה. הרעיון יצירתי - אך לא ברור אילו יתרונות הוא מציג על פני שיפור תשתיות תחבורה קיימות

ויקי אוסלנדר 14:0730.04.17

אלון מאסק לא מפסיק לייצר חדשות. היזם הסדרתי שחרר לעולם סרטון שבו הוא מציג את חזון החברה החדשה שלו, Boring - חברה שמטרתה שיפור התחבורה בערים ע"י חפירת רשת מנהרות. 

בסרטון נראית מכונית טסלה אדומה ממתינה לתורה לעלות על מתקן כסוף ברחוב. המתקן משמש מעין מעלית למערכת תת-קרקעית גדושת מסלולים ומחלפים שמכוניות נעות בהן במהירות של 200 קמ"ש. המכוניות כך נראה נעות באופן אוטונומי באמצעות מערכת אלקטרונית .

 

 

בדצמבר האחרון צייץ מאסק כמה פעמים בחשבון הטוויטר שלו כי מאס בבעיית הפקקים בלוס אנג'לס וכי החליט למצוא פיתרון. את הפרויקט מוביל סטיב דיוויס, המכהן  כמהנדס בכיר בחברת החלל ספייסX. לפי חשיפה של בלומברג, בורינג התחילה לחפור מנהרה במגרש החניה של ספייסX כדי לנסות ליצור מודל מנהרה, שאחר כך תצטרך החברה לשווק ולשכנע איכשהו את העיר לוס אנג'לס לשתף פעולה לפרויקט הענק שרקח מאסק בראשו.

 

מכוניות מעופפות? מה פתאום, זה מרעיש

 

לבורינג אין כרגע דבר מלבד מדומיין, מהנדס וסרטון, לא מודל עסקי או עובדים במשרה מלאה. ניתן להעריך כי מאסק יכניס לפעולה את יכולותיו בגיוס כספים מהממשל האמריקאי: כך עשה מאסק גם עבור יצרנית המכוניות החשמליות שלו טסלה, חברת הפאנלים הסולארים סולאר סיטי וספייסX. עבורן, לפי תחקיר של הלוס אנג'לס טיימס, הצליח מאסק להשיג במצטבר 4.9 מיליארד דולר בתמיכה ממשלתית (סובסידיות והטבות מס) נכון ל-2015. כל החברות של מאסק עדיין הפסדיות. עם זאת פרויקט המנהרות של מאסק מגיע בעיתוי מצוין. הנשיא הטרי דונלד טראמפ הדגיש לאורך קמפיין הנשיאות שלו את התוכנית שלו להשקעה מאסיבית בתשתיות בהיקף של טריליון דולר. "נבנה כבישים, גשרים, נמלי תעופה, מנהרות ומסילות רכבת בכל רחבי ארצנו הנהדרת". אמר בנאום ההשבעה שלו בינואר האחרון.

  

מה עדיף, פקק מעל לאדמה או מתחתיה? מה עדיף, פקק מעל לאדמה או מתחתיה? צילום: יאיר שגיא

 

החזון החדש שמציג מאסק מעלה לא מעט שאלות - למשל, מי יממן מערכת כה מורכבת, האם היא תפעל מתחת לרכוש פרטי, כמה זיהום ורעש היא תייצר. בנוסף, לא ברור האם מעבר לתחבורה תת קרקעית לא יצור פקק מסוג חדש ולמה צריך בכלל להשקיע כל כך הרבה בתשתית חדשה במקום שיפור התשתיות הקיימות. כששאלו אנשי בלומברג את מאסק מדוע לא מתמקד בתחבורה מעופפת, השיב שמכוניות מרחפות ייצרו רעש והפרעה להולכי רגל. 

 

מאסק הציג לאחרונה עוד פרויקט שנשמע כפנטזיית מד"ב: חברת המחקר ניוראלינק, שמתמקדת בפיתוח רשת אלקטרודות לתקשורת בין המוח האנושי ובין מערכות מחשב. חיבור שכזה, לראיית מאסק, יוכל להגביר את היכולות הקוגנטיביות של האדם. לפי מאסק, בעוד כעשור הוא צופה כי הטכנולוגיה שתפתח החברה תביא לכך שבני האדם, שיהיו מחוברים לממשק המחשב בו-זמנית, יוכלו לתקשר אחד עם השני באמצעות מה שהוא מכנה "טלפתיה בהסכמה". כך למעשה הוא מייתר את הדיבור לחלוטין ובמקרים מסוימים אף מתגבר על מחסום השפה בין אנשים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x