$
חדשות טכנולוגיה

אוטוטוקס גייסה 30 מיליון דולר כדי לחבר בין כלי רכב

מדובר בסבב גיוס הון רביעי לחברה. טכנולוגיית V2X, בה מתמחה אוטוטוקס, היא טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים

הגר רבט 11:5622.03.17

חברת אוטוטוקס (Autotalks) גייסה 30 מיליון דולר במזומן במסגרת סבב גיוס הון רביעי. בסבב השתתפו המשקיעים הגדולים הקיימים: Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui Global Fund, Amiti Fund, Liberty Ventures ודלק מוטורס, לצד משקיעים חדשים הכוללים את Fraser McCombs Ventures,קרן השקעות הממוקדת בחברות צמיחה בענף הרכב;Vintage Investment Partnersהמשקיעה בחברות צמיחה ו-Samsung Catalyst Fund (SCF).

 

אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008. מנכ"ל החברה הוא חגי זיס ואון הרן מכהן בתפקיד ה-CTO. המטה ומרכז הפיתוח של אוטוטוקס, שעובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. החברה מעסיקה 65 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. ההון שגויס ישמש את אוטוטוקס להאצת הפריסה הגלובלית שלה.

 

חגי זיס מנכ"ל אוטוטוקס חגי זיס מנכ"ל אוטוטוקס

 

טכנולוגיית V2X, בה מתמחה אוטוטוקס, היא טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות, בין מכוניות לאופנועים ובין כלי רכב להולכי רגל. V2X פועלת באופן אלחוטי ומשתלבת ביישומי בטיחות וניידות. הטכנולוגיה מעצימה את רמת האמון והוודאות של נהגים על ידי סיוע במניעה של

תאונות. המערכת משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים.

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, מסר: "מערכי השבבים שלנו מוכנים לייצור המוני ואני מאמין שבקרוב הם יהיו חלק מרוב כלי הרכב החדשים ברחבי העולם".

 

סבב גיוס ההון של אוטוטוקס מגיע לאחר הוראה של משרד התחבורה של ארה"ב שתחייב להתקין מערכות V2V על בסיס תקשורת DSRC בכל המכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב החל משנת 2023, במטרה לשפר את הבטיחות בכבישים. פריסת ה-V2V בכלי רכב חדשים תתחיל בשנת 2019 בכדי לעמוד ביעד זה.

 

"החזון שלנו בסופו של דבר הוא להשתמש בתקשורת כדי לשפר דרמטית את נושא הבטיחות", אומר ל"כלכליסט" חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "רכבים אוטונומיים יהיו חייבים לדעת לתקשר ביניהם ולהעביר אינפורמציה כדי למנוע תאונות. כיום אנחנו עובדים כבר עם חברת דנסו היפנית (אחת מיצרניות הרכיבים הגדולות בעולם לתחום הרכב) ודרכה עם כל יצרניות הרכב היפניות"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x