$
אפליקציות

אפליקציית וידיאו חדשה תעזור לפייסבוק למשוך פרסומות

האפליקציה תשמש במגוון פלטפורמות ובהן אפל TV ואמזון פייר TV ותאפשר לחזור לסרטונים שנצפו בעבר ולשתף קיימים. המטרה: לשמור על צמיחה גבוהה גם אחרי שהעלייה בהכנסות מהצגת פרסומות בניוזפיד תגיע למיצוי

עומר כביר 21:2624.02.17

פייסבוק מגבירה את המיקוד בתוכן וידיאו והודיעה כי תשיק בקרוב אפליקציית וידיאו למגוון פלטפורמות, ובראשן אפל TV. האפליקציה החדשה עתידה להפוך לחוד החנית במאמציה של פייסבוק לייצר מקור הכנסה חדש, מעבר להצגת פרסומות בניוזפיד.

 

בתחילת החודש דיווח "הוול סטריט ג'ורנל" כי פייסבוק מפתחת אפליקציית וידיאו לממירים ולטלוויזיות חכמות. כעת מאשרת פייסבוק את הדיווח ומודיעה על האפליקציה שתושק בקרוב לממירים החכמים, אפל TV ואמזון פייר TV, ולטלוויזיות החכמות של סמסונג. בעתיד צפויה האפליקציה להגיע גם לפלטפורמות נוספות.

 

"אפליקציית הווידיאו שלנו היא דרך חדשה ליהנות מהווידיאו של פייסבוק על המסך הגדול", אמרה החברה בהודעה לעיתונות. "עם האפליקציה אפשר לצפות בסרטונים ששיתפו חברים או עמודים, לראות שידורים חיים מכל העולם ולקבל המלצות צפייה לפי תחומי עניין", מסרה עוד. כן תאפשר האפליקציה לצפות בסרטונים שנשמרו, לחזור לסרטונים שנצפו בעבר, לשתף סרטונים קיימים ולהעלות חדשים.

 

פייסבוק נמצאת בעיצומה של מגמת פיתוח בתחום הווידיאו, שנועדה להרחיב את מקורות ההכנסה של החברה ולשמר את הצמיחה הגבוהה, גם אחרי שהגידול בהכנסות מהצגת פרסומות בניוזפיד יגיע לכדי מיצוי. בחברה מקווים שהרחבת השימוש בווידיאו תאפשר הצגת יותר פרסומות ותגדיל את הכנסותיה.

 

גורם מרכזי באסטרטגיה הוא שירות פייסבוק לייב, שמאפשר הזרמת וידיאו בשידור חי. מאז השקתו רושם השירות הצלחה אדירה, וכבר הספיק לשחק תפקיד מרכזי באירועים חדשותיים, כמו ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה.

 

פייסבוק אף משלמת לחברות מדיה דוגמת באזזפיד ו"הניו יורק טיימס" על מנת ליצור בעבורם תכנים. עתה יכולה פייסבוק לרתום את הקשרים שנוצרו עם החברות הללו למאמצים להביא תכנים איכותיים יותר לאפליקציית הווידיאו החדשה שלה, מה שיאפשר לה למכור פרסומות בתעריף גבוה יותר.

 

כמו חברות אחרות שנכנסו לתחום תוכן הווידיאו (אפל, האחרונה שבהן, חשפה השבוע סדרת ריאליטי על מפתחי אפליקציות פרי פיתוחה), אין גם מניעה שפייסבוק תיצור בעתיד סדרות טלוויזיה משלה ותנסה להפוף את האפליקציה למתחרה בנטפליקס.

 

חשיפת האפליקציה מגיעה במקביל לשינויים בהצגת סרטונים בניוזפיד. הראשון, והמעיק מכולם, נוגע לניגון אוטומטי של סרטונים במובייל, שמעתה יכלול גם קול. לדברי החברה, השינוי מתבצע מכיוון שמשתמשי סמארטפונים מורגלים לצפות בסרטונים עם קול, אף שלא ברור כמה מהם, אם בכלל, מעוניינים בתכונה הזו. הסאונד, לפחות, יתנגן בצורה חכמה ויבצע פייד־אין ופייד־אאוט כאשר המשתמש מגולל את הניוז פיד שלו. אם המכשיר על שקט, הסרטונים יתנגנו ללא קול.

 

שינוי נוסף יאפשר המשך ניגון סרטון גם כשהוא לא מוצג על מסך מלא, כי אם בפינת המסך, ותוך כדי גלילה. כן שיפרה פייסבוק את התמיכה בסרטונים מאונכים בעת תצוגה על סמארטפונים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x