ממשלת סין מגבירה את הפיקוח על האפליקציות
תקנה חדשה מחייבת את חנויות האפליקציות להירשם אצל הרגולטור המקומי, לכאורה כדי לפקח על פעילות פלילית וזיוף אפליקציות, אך הכללים החדשים יוכלו לשמש גם כדי לנטר את הפעילות בחנויות
ממשלת סין הודיעה שלשום (ו') על חובת רישום לחנויות אפליקציות אצל הרגולטור המקומי - רשות הסייברספייס הסינית. תוקף התקנה הוא ממחר ולטענת בייג'ינג היא תוצאה של רצון לפקח על פעילות פלילית וזיוף אפליקציות. עם זאת, התקנה גם כוללת כללים לפרסום אפליקציות שלא קשורים למאבק בהונאות מקוונות.
- רנו קנתה את אפליקציית Karhoo שהחזיקה מרכז בישראל
- ווטסאפ מוסיפה תמיכה מלאה בגיפים גם באנדרואיד
- פיטביט מתכננת לפתוח חנות אפליקציות לשעונים חכמים
סין משופעת בחנויות אפליקציות, תוצאה של חוסר הזמינות של שירותי גוגל ושירותי צד שלישי נוספים. חנויות האפליקציות הגדולות ביותר במדינה שייכות לאפל ולעליבאבא, אך לרוב חברות האינטרנט יש גרסה משלהן דרכן הן משווקות אפליקציות מקומיות. הבעיה היא שאין אחידות בכללי הפרסום או המכירה של האפליקציות, כך שיש חנויות שמחמירות יותר או פחות עם המפתחים.
חלק ניכר מחנויות האפליקציות הללו גם לא אוכפות מדיניות אבטחת מידע יעילה, מה שמעמיד את המשתמשים המקומיים בסכנה. התקנות קובעות שהדרישה תיאכף על כל חנות שנפתחת, שפעילה או שסוגרת את פעילותה. ב"ניו יורק טיימס" ציינו שהכללים שנקבעו נראים קצת כלליים מדי ביחס לדרישות החוק ושהם עשויים לשמש ככל הנראה של מנת לנטר את פעילות החנויות.