$
חדשות טכנולוגיה

סיכום תערוכת CES 2017: הסייענים החכמים יוצאים מהרמקול

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, שהתקיימה בסוף השבוע בלאס וגאס, סימנה את הטרנדים החכמים של 2017: שליטה קולית במקרר וברכב, יותר ציוד מציאות מדומה וטלוויזיות דקיקות

נמרוד צוק 12:3509.01.17

תערוכת הטכנולוגיה השנתית CES, שנערכה בסוף השבוע בלאס וגאס, זכתה השנה לביקורות מעורבות: רבים מכלי התקשורת שדיווחו מהתערוכה התלהבו מטכנולוגיות ומוצרים חדשניים כמו רובוטים ביתיים, מכוניות אוטונומיות, משקפי מציאות מדומה וסייענים חכמים, מבוססי בינה מלאכותית, ששולבו בהתקני חומרה כדי לספק יכולות שליטה קולית.

 

כמה אחרים היו פחות חיוביים, כמו מגזין The Register, שביקר את הנאומים חסרי ההשראה ואת ריבוי הגאדג'טים המיותרים. גם היעדרותן של חברות מרכזיות כמו אפל או גוגל גורעת בשנים האחרונות מהשפעתו של האירוע. אבל למרות כל אלו, CES היא עדיין התערוכה הגדולה בעולם שמרכזת אליה אלפי מציגות ויותר מ־100 אלף אנשי תעשייה, והיא זירה מרכזית לחשיפה של טכנולוגיות חדשות וסימון טרנדים.

 

אלקסה בכל מקום

טרנד מרכזי שאפיין השנה את CES היה החדירה של הסייענים האישיים מבוססי הבינה המלאכותית ששולבו במוצרי חומרה, ובראשם אלקסה של אמזון. LG, לדוגמה, זכתה לסיקור נרחב בזכות המקרר החכם InstaView. המקרר כולל מסך מגע בגודל 29 אינץ', שהופך בנקישה לחלון שקוף ומאפשר לנהל את מצאי המוצרים ולעקוב אחר תאריכי תפוגה. אבל החידוש העיקרי בממשק המשתמש שלו הוא האפשרות לתת פקודות קוליות לאלקסה ולהורות על פעולות כמו הזמנת פריטים מאמזון ומחנויות אחרות שתומכות בפלטפורמה או יצירת רשימת מטלות.

 

מקרר InstaView של LG. פקודות קוליות באמצעות אלקסה מקרר InstaView של LG. פקודות קוליות באמצעות אלקסה צילום: בלומברג

 

גם לנובו הציגה מוצר המשתמש באלקסה, רמקול חכם לסלון המזכיר בצורתו וביכולותיו את האקו של אמזון, לצד מוצרים נוספים כמו נתבים, מוניטור לתינוק ומוצרי חשמל ביתיים. וואוויי הסינית השיקה טלפון דגל חדש, Mate 9, הראשון בעולם שמגיע עם תמיכה מובנית בסייענית של אמזון.

 

הדומיננטיות של אלקסה זכתה למענה מהמתחרות: גוגל אסיסטנט, לדוגמה, הפגין נוכחות כחלק מסטרימר הגיימינג החדש של NVIDIA, שיצא תחת השם Shield TV ומציע שליטה קולית דומה לזו המשולבת ברמקול החכם גוגל הום. סמסונג הציגה מקרר חכם משלה, שכלל גם הוא הפעלה קולית באמצעות טכנולוגיה עצמאית של החברה.

 

סטרימר הגיימינג החדש של Nvidia. שליטה קולית מבוססת גוגל סטרימר הגיימינג החדש של Nvidia. שליטה קולית מבוססת גוגל

 

בחזרה למציאות

למרות היעדרותן של שחקניות מרכזיות כמו אוקולוס ומיקרוסופט, מגמת המציאות המדומה והמוגברת שהחלה לתפוס תאוצה כבר בתערוכה של השנה שעברה זכתה השנה לנוכחות חזקה אפילו יותר: מחומרה כמו משקפי VR וציוד נלווה ועד לאולפני תוכן שהציגו משחקים וחוויות מציאות מדומה חדשות.

 

לנובו הצטרפה לקרב על הקצה העליון של הענף עם אבטיפוס של משקפי מציאות מדומה לגיימרים. HTC מצדה חשפה מודול עקיבה חדש, שמאפשר להפוך חפצים כמו מחבטי בייסבול או רובי צעצוע להתקני שליטה בעולם הווירטואלי, הכריזה על תקן חדש לחיבור אלחוטי בין משקפי Vive למחשב, והשיקה שירות מנויים בתשלום לתוכני VR.

 

שתי חברות הציגו התקנים שמאפשרים לשלוט בעולמות מציאות מדומה באמצעות תנועות ידיים: חברת הסטארט־אפ הקליפורנית uSens, שהדגימה טכנולוגיה לשילוב בדגמי משקפיים עתידיים, וסופט קינטיק, חברת בת של סוני, שפיתחה מודול דומה המתחבר לאוקולוס ריפט. בתחום המציאות המוגברת הוצגו בין היתר משקפיים שיתחרו בהולולנס של מיקרוסופט מתוצרת חברת ODG ועולם תוכן שיצרו עבורן אולפני פוקס על בסיס קטעי וידאו מתוך הסרט החדש בסדרת Alien שעומד לצאת בקרוב.

 

טלוויזיה בעובי 4 מ"מ

משקפי מציאות מדומה ומוגברת לא היו המשחק היחיד בווגאס בתחום התצוגה, ושורה של טכנולוגיות ומוצרים חדשים הראו שגם המסכים הדו־ממדיים הישנים והטובים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה. לצד המגוון הצפוי של טלוויזיות 4K טובות יותר במחיר זול יותר, מסכי מחשב ומקרנים, היו גם כמה דוגמאות יוצאות דופן.

 

מחשב הגיימרים של רייזר. שני מסכים שנפרסים לצדדים מחשב הגיימרים של רייזר. שני מסכים שנפרסים לצדדים

 

את מרב תשומת הלב משכה טלוויזיה חדשה של LG בשם W7 OLED TV – מסך קעור שמותאם לתלייה על הקיר, בעל עובי של 3.85 מ"מ בלבד. היא מגיעה בגדלים של 65 עד 77 אינץ', ובניגוד למסכים דקיקים קודמים מהסוג הזה, תצא לשוק כמוצר מסחרי ממרץ הקרוב במחירים שיתחילו ב־10 אלפי דולרים. הטלוויזיה של lg מספקת הצצה מעניינת לעתיד האלקטרוניקה הבידורית, בהנחה שיצרניות אחרות ימהרו ליישר קו ולהציע מסכים דומים.

 

דוגמה מעניינת נוספת הגיעה מחברת רייזר, יצרנית מוצרי הגיימינג, שהשיקה מחשב נייד חדש לגיימרים עם מסך פנורמי: צג 17 אינץ' בעל שני מסכים נוספים שנפרסים לצדדים ומאפשרים לחוות משחקים בצורה אינטנסיבית יותר, תצורה שהוצעה עד כה רק על ידי חיבור שלושה מסכים שולחניים למחשב נייח.

 

גם חברה ישראלית אחת (שלקחה חלק בביתן הישראלי של מכון היצוא לצד 14 סטארט־אפים נוספים) הציגה פתרון תצוגה לא רגיל – Cinema2go מיקנעם עילית, שחשפה משקפיים המתחברים לטלפון ומדמים הקרנה על מסך קולנוע גדול בלי לסבול מאובדן איכות התמונה השכיח במשקפי VR מבוססי גוגל קארדבורד.

 

רכב חשמלי עם טווח של 400 ק"מ

תחום טכנולוגיות הרכב שתופס מקום נרחב יותר ויותר בתערוכה התחלק השנה לשלושה תחומים עיקריים: רכבים אוטונומיים, רכבים חשמליים רגילים וטכנולוגיות כמו מחשבי רכב ושליטה מרחוק במערכות המכונית באמצעות פקודות קוליות דרך סייענים חכמים.

 

בתחום הרכב האוטונומי היו מעט הפתעות. החידוש העיקרי היה חשיפת FF91, רכב הספורט החשמלי המדובר של חברת פאראדיי פיוצ'ר. ההפתעה העיקרית והלא כל כך נעימה מבחינת החברה היתה כישלון הדגמת החניה העצמית שבוצעה על הבמה. בנוסף הוצג קונספט של ניסאן להפעלת מרכז סיוע לטיפול מהיר בתקלות בהן ייתקלו משתמשי הדור הראשון של המכוניות האוטונומיות, שאמור להקל על חדירתן לשוק, ורכב אוטונומי מסחרי עתידי שיפותח בשיתוף חברת האינטרנט היפנית DeNA.

דווקא בתחום המכוניות החשמליות המיועדות לשליטה בידי נהג אנושי הוצגו בתערוכה חידושים מעניינים יותר. למשל דגם עתידי של ניסאן ליף, שיאפשר להשתמש באנרגיה שנותרה בסוללות שלו להזנת רשת החשמל הביתית ויצויד ביכולות סמי־אוטונומיות שיסייעו לנהג במקום לנסות להחליף אותו. דגם מסקרן נוסף היה הפורטל של קרייזלר – מיניואן חשמלי שתוכנן עבור דור המילניאלס, עם מושבים מודולריים שניתן לפרק ולמקם בצורות שונות, גג שקוף וסוללות המספקות טווח נסיעה של 400 ק"מ. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x