• תפריט
ועידת המובייל 2017

החברה שמסייעת לעובדים זרים זכתה בתחרות הסטארט-אפים

Neema, שפירושה 'נולדה לשפע' בסווהילית, היא פלטפורמה דיגיטלית המיועדת לאוכלוסייה המתקיימת על מזומן, בעיקר עובדים זרים, ומאפשרת להם להעביר כספים למשפחותיהם בארץ המוצא ולהמיר מט"ח ללא עמלות. במקום השני - חברה שמלמדת לשבת זקוף

נעמי צורף 15:3931.10.16

חברת Neema היא הזוכה בתחרות הסטרטאפים של ועידת Mobile 2017 של "כלכליסט". "נימה", שפירושה נולדה לשפע בסווהילית, היא פלטפורמה דיגיטלית המיועדת לאוכלוסייה המתקיימת על מזומן, כמו עובדים זרים, וזקוקה לפתרונות דיגיטליים שונים על מנת לשלוח כספים, לשלם חשבונות באינטרנט ולרכוש שירותים סלולריים.

 


"נימה" זכתה בעמדה למפגשים עסקיים בביתן הלאומי של מכון היצוא בתערוכת Mobile World Congress) MWC) ברצלונה 2017, ליווי, ייעוץ וסיוע של מכון היצוא לקראת הכנס בברצלונה, קיום מפגשים עסקיים של מכון היצוא עם החברה הזוכה, שנת חברות חינם במכון היצוא עד לגובה של 2,300 שקל, ליווי וייעוץ עסקי מתנת KPMG סומך חייקין, ייעוץ משפטי מתנת משרד שבלת ושות', חבילת תקשורת אחת למשך שנה, מתנת בזק (בכפוף לתנאי השירות), קמפיין פרסום בעיתון/אתר "כלכליסט" בשווי 50,000 שקל וחבילת הטבות בחסות בנק הפועלים הניתנת ללקוחות מערך ההייטק.

 

צוות השופטים כלל את ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן JVP ושותף ב-HFN, מיקי אדמון, מנהל מחלקת הייטק, מכון היצוא, שרית כהן, מנהלת תחום פיתוח עסקי, KPMG סומך חייקין, יוסי ויניצקי, הממונה על ההייטק, בנק הפועלים, יוסי מולדבסקי, יו"ר פלאס ונצ'רס, גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק, עו"ד ורד חורש, שותפה וראש תחום מדיה ואינטרנט, שבלת ושות'.

ברק בן עזר, חברת נימה ברק בן עזר, חברת נימה צילום: עמית שעל

 

על פי נתוני החברה, בעולם יש אוכלוסייה גדולה, בת 250 מיליון איש, של מהגרים ועובדים זרים שהכרטיסים הבנקאיים הרגילים לא נותנים להם מענה. בנוסף לכך יש להם צרכים ייחודיים כמו העברת כספים למשפחה שנותרה במדינת המוצא או שיחות תכופות לחו"ל. החבילה ש"נימה" מציעה כוללת כרטיס דביט בינלאומי של מאסטרקארד, שליחת כספים ל-200 אלף מקומות ב-90 מדינות ברחבי העולם וכרטיס סים הכולל חבילת אינטרנט, הודעות טקסט ושיחות. עלות השירות מתחילה ב־10 דולר בחודש, והלקוחות פטורים מעמלות המרת מט"ח ועמלות על העברת כספים בינלאומית.

 

"נימה" כוללת היום כ-15 עובדים וסניף הדגל שלה נמצא בדרום תל-אביב. בחודשים האחרונים החלה לבצע פיילוט ראשון בישראל עם כמה אלפי לקוחות, שמעבירים דרך השירות לטענתה כ־5 מיליון שקל בחודש.

 

במקום השני - החברה שמלמדת אנשים לשבת זקוף

 

במקום השני זכה הסטארט-אפ Upright Technologies שהוא פיתוח של התקן מיחשוב לביש שמטרתו למנוע ישיבה כפופה המהווה את אחד הגורמים המרכזיים לכאבי גב ולנזקים גופניים.

 

עודד כהן, uprightpose עודד כהן, uprightpose צילום: עמית שעל

 

 

מדובר בהתקן אלחוטי קטן שמצמידים לגב באמצעות מדבקה, שיודע לזהות מתי גבו של המשתמש כפוף ולהתריע על כך באמצעות רטט. המכשיר שולח את המידע על דפוסי הישיבה של המשתמש לאפליקציית מובייל שמאפשרת להגדיר תוכנית אימונים. התוכנית דורשת עבודה של בין 5 דקות לשעה ביום במשך שבועיים-שלושה, שמטרתה היא חיזוק שרירי הליבה בהדרגתיות תוך יצירת מודעות. לאחר מכן, שימוש בהתקן פעם-פעמיים בשבוע כדי לשמר את המצב וההרגל החדש שנוצר לגוף. המכשיר נמכר ב-130 דולר. עד כה מכרה החברה כ-10,000 יחידות באמאזון ובאתר החברה והחל מדצמבר הקרוב ניתן יהיה לרכוש את המוצרים בחנויות שונות בארץ. היא ביצעה עד כה שמונה מחקרים קליניים, וערכה פיילוט בחמישה מרכזים של קופת חולים לאומית, וביה"ח אסותא ושערי צדק. החברה כוללת 13 עובדים וגייסה עד כה כ-3.5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, מימון המונים והמדען הראשי.

 

במקום השלישי זכתה חברת VocalZoom שמביאה חידוש לעולם ממשק המשתמשים הווקאלי ולמעשה פיתחה חיישן אופטי לזיהוי דיבור המנטרל רעשי רקע. מדובר בחיישן לייזר המסוגל לפענח דיבור על פי תנועות זעירות של שרירי הפנים. בשילוב עם הקלט הקולי הטכנולוגיה מאפשרת להגיע לרמת דיוק המתקרבת ל־100% גם בסביבה רועשת. אחרי חמש שנות פיתוח לחברה יש אבטיפוס עובד, המיועד בשלב ראשון למערכות רכב ובהמשך גם לשילוב במוצרים כמו דיבוריות, סמארטפונים או מיחשוב לביש. בחברה 23 עובדים והיא גייסה 14.5 מיליון דולר בהובלת 3M ונצ'רס, מוטורולה, OurCrowd VC ו־JTI.

בטל שלח
    לכל התגובות