$
חדשות טכנולוגיה

מחקר: בשנה הבאה 75% מהגלישה באינטרנט תתבצע מסמארטפונים

מספר האנשים שמשתמשים בסמארטפון כדי לגלוש באינטרנט הוכפל ב-4 השנים האחרונות. עורכי המחקר צופים גם כי שוק הפרסום במובייל יגיע לכ-134 מיליארד דולר בעוד כשנתיים, ובכך יעקוף את היקף הפרסומות בעיתונים, מגזינים, קולנוע ושלטי חוצות גם יחד

רפאל קאהאן 20:1330.10.16
מחקר שנערך על ידי סוכנות זניט מדיה, חברת בת של ענקית הפרסום פובליסיס, ושפורסם בסוף השבוע מצא שבשנה הבאה, 75% מהגלישה באינטרנט תתבצע דרך מכשירי מובייל כגון סמארטפונים. הנתון הזה מהווה הכפלה של מספר הגולשים מסמארטפונים תוך כ-4 שנים. ב-2012 עמד המספר של גולשים ממכשירי מובייל (סמארטפונים וטאבלטים) על כ-40%.

 

השנה כ-68% מסך הגולשים השתמשו במכשיר מובייל כאמצעי הגלישה העיקרי שלהם לאינטרנט. ב-2018 המספר צפוי לצמוח לכ-79%. אבל במדינות מסוימות המספרים האלה אפילו גבוהים יותר. בספרד, למשל, רוב הגלישה מתבצעת כבר היום ממכשירי מובייל, כאשר כ-85% מהגולשים במדינה עברו לגלוש מהסמארטפון האישי שלהם.

 

גלישה במובייל. מי צריך מחשב גלישה במובייל. מי צריך מחשב צילום: bigstock

 

מבחינת חדירת המכשירים, אם בישראל יש נטייה להתהדר בתואר מעצמת סלולר, הרי שהתואר הזה הולך למעשה לאירלנד, בה ל-92% מהאוכלוסיה יש סמארטפון. המדינה השנייה ברשימה היא סינגפור בה ל-91% מהאוכלוסיה יש סמארטפון.

 

עוד קובעים עורכי המחקר שבעקבות הנתונים האלה, כ-60% מסך כל הכנסות הפרסום יגיעו ממובייל בעוד כשנתיים. שוק הפרסום בסלולר צפוי לגדול לכ-134 מיליארד דולר, מה שאומר ששוק הפרסום בסלולר צפוי לעקוף את ההיקפי הפרסומות בעיתונים, מגזינים, קולנוע ושלטי חוצות גם יחד.

 

יש לציין, שהמחקר לא מתייחס להיקפי הפרסום בטלוויזיה ואינו מציין אם הוא מתייחס לגלישה באתרים מסורתיים או דרך אפליקציות. זאת ועוד, עורכי המחקר התעלמו מהמדיה החברתית ולא ביצעו הפרדה בין הפרסום בפייסבוק או בטוויטר לבין פרסום באפליקציות דרך באנרים למשל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x