$
מכשירים ומדריכים
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

עם החלפות: ההימור של נינטנדו

סוויץ', הקונסולה החדשה של נינטנדו, מסוגלת לתפקד גם כטאבלט וגם בחיבור לטלוויזיה והיא מתעלמת ממהפכת המציאות המדומה. היענות הלקוחות תקבע אם החברה הימרה על הטרנד הנכון

הראל עילם 15:4427.10.16

אחרי חודשים של המתנה נינטנדו חשפה סוף סוף את סוויץ', קונסולת המשחקים החדשה שעד כה כונתה בשם הקוד NX. כרגיל אצל נינטנדו, מדובר בקונסולה לא שגרתית: היא היברידית ומשלבת טאבלט שמסוגל גם להתחבר לטלוויזיה וגם לתפקד כקונסולה ניידת. סוויץ' היא הניסיון של חברת המשחקים היפנית לתקן את הכישלונות של הקונסולות הקודמות Wii U ו־3DS. הפעם, במקום לכוון למשפחות או לילדים, החברה פונה לגיימרים צעירים ומגיעה עם עשרות כותרים מחברות המשחקים המצליחות ביותר, כולל כותרים למבוגרים כמו Skyrim ו־Call of Duty.

 

עם זאת, נראה שנינטנדו לא הפיקה את כל הלקחים. אחרי שפספסה את מהפכת המולטיפלייר בעשור הקודם וסבלה מפערים בכוח העיבוד מול הקונסולות המתחרות, היא חוזרת שוב על טעויות דומות. רק לפני חמש שנים ניבאו רבים ששוק הקונסולות גוסס לטובת הזרמת משחקים משירותי ענן מרוחקים כמו OnLive. דחיפת מחשבים זולים כמו סטים בוקס של ענקית המשחקים Valve ועליית תעשיית האינדי והפצת משחקים בקיקסטארטר החזירו את המחשב האישי למרכז עולם הגיימינג.

 

נינטנדו סוויץ'. היתרון המרכזי הוא ניידות נינטנדו סוויץ'. היתרון המרכזי הוא ניידות צילום: יח"צ

 

אבל הפריחה המחודשת של עולם המציאות המדומה החייתה את הצורך בכוח עיבוד מקומי והפיחה רוח חיים בקטגוריות הקונסולות. ממירים, טלוויזיות חכמות, שירותי סטרימינג ואפילו הקונסולות המתקדמות מהדור הנוכחי - אף אחד מהם אינו מספיק כדי להתמודד עם הדרישות הטכניות של תוכני VR. סוני ומיקרוסופט בוחנות את גבולות המשתמשים באמצעות שיווק דור ביניים של קונסולות מתקדמות שנועד לתפוס נתח שוק משמעותי בעולם התכנים החדש, אך נינטנדו עוצמת עיניים. המעבד של סוויץ' יתקשה להתמודד עם כוח העיבוד של Xbox One ופלייסטיישן 4, כל שכן בדור הביניים המשופר שלהן.

 

ייתכן

 

שנינטנדו נוהגת בחוכמה בכך שהיא מוותרת מראש על העולם המתפתח של המציאות המדומה, שעוד עשויה להתגלות כבלון נפוח בדיוק כמו מהפכת מסכי התלת־ממד בטלוויזיות. סוויץ' היא ללא ספק מוצר מעניין ומסקרן. אבל כדי להגיע לנתוני מכירות מרשימים שמזכירים את ה־Wii, נינטנדו תצטרך לשכנע עשרות מיליוני גיימרים שכבר מחזיקים בסמארטפון לרכוש קונסולה שהיתרון העיקרי שלה הוא ניידות. וזה בטח לא יהיה קל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x