$
חדר מחשבים

מחשוב ענן, ביג דאטה ופיתוח ממשקים בשירות תעשיית הגיימינג

תעשיית משחקי המחשב והגיימינג היא משתמש כבד של לא מעט טכנולוגיות מתקדמות. מחשוב ענן, ביג דאטה וממשקי משתמש הן רק מספר דוגמאות לכך

אור רוזן 18:1626.10.16
כאשר מדובר בחדשנות בתחומי ממשק משתמש, אנליטיקס או ביג דאטה, אנחנו נוטים להתייחס למגזרי הקמעונאות, הפרסום והפיננסים; אבל הבה לא נשכח את תעשיית המשחקים (Gaming). זוהי תעשייה עם ניסיון רב בנושאים מגוונים, ממנה יכולים מגזרים אחרים ללמוד רבות. במהלך שנים של התנסות וחידושים, מפתחי משחקים היו בין הראשונים לאמץ את טכנולוגיית מחשוב הענן אשר מאפשרת יכולת גידול מהירה וביצוע ניתוחי ביג דאטה ובזמן אמת.

אולפני משחקים מובילים נסמכים על מחשוב הענן בפיתוח והרצת המשחקים. דוגמא לכך הינה חברת המשחקים Ubisoft עם כותרים כגון Assassin's Creed ו-Far Cry (משחקי Triple A אשר פותחו בתקציב משמעותי). Ubisoft מעידה כי פיתוח והרצת המשחקים על שירותיה של חברת מחשוב ענן מקנים לה יתרון תחרותי משמעותי בהיבטי מהירות הפיתוח, עלות המשאבים, גמישות ויציאה לשוק הגלובאלי.

 

הדבר נכון גם לגבי צוותים קטנים וחברות סטארט-אפ בראשית דרכן הממנפות את שירותי הענן לטובת הגדלת סל תשתיות ה-IT שלהן ללא צורך בהתחייבות מוקדמת או תשלום מקדמה, ובהתאם לדרישה בשוק. מחשוב ענן מאפשר לחברות ויזמים דרך מהירה וחסכונית להתנסות ביוזמות חדשות, בסיכון נמוך, ועם משך תהליך פיתוח ויציאה לשוק מינימלי.

אססין קריד הוא דוגמה למשחק שנשען על טכנולוגיות מתקדמות לפיתוחו אססין קריד הוא דוגמה למשחק שנשען על טכנולוגיות מתקדמות לפיתוחו

 

יכולת התרחבות (scalability) הנה חיונית גם לאחר שהפיתוח הסתיים והמוצר הסופי כבר הושק. חשיבות זו הפנתה חברות הפצה להתבסס על מחשוב ענן עם הוצאת המשחק לשוק הגלובלי ולציבור המשתמשים. טרם השקת המשחק יש לוודא כי התשתית תהיה מסוגלת להתמודד מול עומסי תעבורה ושימוש גבוהים. לכן, במשך השנים ביצעה תעשיית המשחקים יותר ויותר בדיקות עומסים, כדי להבטיח שמשחקים יעבדו היטב עם הפצתם.

 

החלק האחרון בסדרת Call of Duty, מדגים זאת יפה: זמן קצר לפני שהפך זמין, השתמש המו"ל Activision בענן כדי לדמות מיליוני שחקנים אשר נכנסים בו-זמנית. בדרך זו וידא Activision שאכן המשחק יעמוד בתעבורה גבוהה של משתמשים. מחשוב ענן מאפשר גם גמישות מהירה בכוח המחשוב על פי דרישה; יתרון אשר מאפשר העלאה מהירה של כח מחשוב אדיר בשעות העומס והורדה מהירה לטובת חסכון בעלויות התשתית. ובדומה לתעשיית משחקי המחשב, גם תעשיות נוספות נהנות מיתרון של תשתית גמישה המותאמת לשימוש משתנה.

 

ניתוחים בזמן אמת

 

משחקי המחשב של היום מתאימים את רמתם למשתמש היחיד ו/או לקבוצות משתמשים. חברות משחקי מחשב מתבססות רבות על ניתוחים מתקדמים בזמן אמת, כדי להבטיח שהשחקנים ירגישו מאותגרים כל אחד בהתאם לרמתו במשחק. התאמה זו מבוצעת, בין היתר, על ידי קיבוץ בזמן אמת של שחקנים באותה רמה לאותה קבוצת משחק.

Far Cry יסייע לתעשיית ה-IT? Far Cry יסייע לתעשיית ה-IT?

 

כדי לאפשר זאת, תוצאות משחקים מנותחות באופן קבוע על בסיס כמויות גדולות מאוד של נתונים. ניתוח בזמן אמת של ביג דאטה דורש כוח מחשוב עצום, והענן יכול לספק זאת ללא מאמץ. הטכניקות המשמשות לנתח נתוני שחקנים בזמן אמת ובמהירות, ולהפוך אותם למידע שמיש, יכולות להתאים גם לתחומים אחרים, לדוגמא, מסחר אלקטרוני. ניתן לנתח מידע שנאסף על הרגלי גלישה, כדי לאפשר לחברות פרסום וקמעונעים להציע לקונים שלהם "חליפה" של מוצרים, מותאמת לצרכי הלקוח.

 

אינטראקציה

 

הבקשה למעורבות משתמשים סביב שירות או מוצר אותו מציעים להם, היא דוגמא נוספת להתפתחות הטכנולוגית בתחום המשחקים. מפתחי משחקים, כמו Supercell , מנתחים כל הזמן אילו משחקים מצליחים ואילו לא, ואם לא - מדוע לא. על ידי הפעלת אנליטיקה עסקית ויישומי חיווי (dashboard) בענן, צוות התמיכה של Supercell מצויד במידע מעמיק, המאפשר לו לתמוך בקהילת השחקנים ולהתאים את המשחקים עבורם.

אקטיוייז'ן השתמשה בשלל טכנולוגיות בשביל לבדוק את איכות הפיתוח של קול אוף דיוטי אקטיוייז'ן השתמשה בשלל טכנולוגיות בשביל לבדוק את איכות הפיתוח של קול אוף דיוטי

 

דרך גישתה האוהדת לקבלת משוב בונה ושימוש בו, החברה לא רק נותנת ללקוחותיה את התחושה שקולם נשמע: אלא גם מגבירה את מעורבותם ונאמנותם על ידי שיפור מתמשך של המשחק. פעילויות זהות מבוצעות בתעשיית המדיה והבידור: עיתונים כמו הפייננשל טיימס כבר מתנסים בבדיקת A/B(בדיקת מצב קיים מול שינוי, וקביעת הגרסה בעלת התוצאות החיוביות יותר), כשהם מספקים לקוראים שלהם כפתור "הגב ל-" בחלק התחתון של דף. זה עוזר להם לאסוף משוב ליצירת חוויה טובה יותר עבור קוראיהם.

 

היכרות

 

משחקים פופולריים במגוון פלטפורמות החל ממחשב, מובייל (אשר צבר תאוצה רבה בעשור האחרון) וטלוויזיות חכמות. האתגר עבור אולפני משחקים היה להביא את אותה חוויה שיש לגיימרים בקונסולות ביתיות, אל פלטפורמות מגוונות כמו אינטרנט, טאבלט, טלפון נייד והטלוויזיה הביתית. דוגמא טובה לחברת משחקים שעושה זאת היטב, היא GameFly, שמציעה מעל 100 משחקים שונים בשידור Streaming של המשחק מהענן אל הטלוויזיה החכמה. היכולת הזו נותנת ערך עצום לגיימרים אשר מסוגלים לשחק אותו משחק על פלטפורמות שונות באיכות גבוהה.

 

ענפים עסקיים נוספים מקדמים חוויה רב ערוצית זהה. על ידי הצעת שירותים ממגוון פלטפורמות ובאותו שימוש באותו ממשק מוכר, לקוחות צפויים לשמור על מעורבות עם מותג לעתים קרובות יותר, במקומות רבים יותר. קמעונאות, בנקאות, שירותים ציבוריים, ותחומים רבים אחרים, נוקטים גישה דומה והצעת חוויה זהה על פני פלטפורמות רבות.

 

כפי שניתן לראות, מפתחי משחקים רכשו במשך השנים ניסיון רב בשימוש בטכנולוגיית ענן, העוזר להם לקדם את התעשייה במהירות. חברות אלו מרחיבות את סל השירותים, מבצעות ניתוחים בזמן אמת, ויוצרות אינטראקציה קרובה מול המשתמשים על מגוון פלטפורמות. תעשיית המשחקים הינה תעשייה מובילה, הממנפת את יתרונות מחשוב הענן. בדומה לחברות המשחקים ניתן לזהות תעשיות נוספות אשר פועלות כך, וכאלו אשר לומדות ומחקות הצלחות אלו בכדי להצליח.

 

הכותב הינו מומחה מחשוב ענן באמזון ווב סרוויסס (AWS)

בטל שלח
    לכל התגובות
    x