$
חדשות טכנולוגיה

אפל: ההכנסות ירדו ב-9%, אך הרבעון הבא צפוי להיות הטוב אי פעם

ענקית הטכנולוגיה פרסמה את דו"חותיה, לפיהם ההכנסות אמנם ירדו ל-46.9 מיליארד דולר, אך עמדו בצפי; התחזית לרבעון הבא: 78-76 מיליארד דולר; הרווח הנקי ירד ב-18.9% ל-9 מיליארד דולר; מכירות האייפונים ירדו ב-5%, אך קטגוריית השירותים זינקה ב-24%

עומר כביר 23:3525.10.16

ההכנסות המשיכו לרדת, אבל אפל קלעה לתחזיות: הכנסות החברה עמדו ברבעון שעבר על 46.9 מיליארד דולר - בדיוק כמו תחזיות האנליסטים. מדובר בירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, לחברה יש חדשות טובות לרבעון הנוכחי, ואפל צופה שההכנסות בו ינועו בין 76 מיליארד ל-78 מיליארד דולר. זאת, לעומת הכנסות של 75.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ב-2015. המשמעות: אחרי שלושה רבעונים קשים צופה אפל חזרה למסלול צמיחה, לפחות לרבעון אחד - שעתיד להפוך לטוב בתולדותיה.

 

 

 

הרווח הנקי של החברה ירד ב-18.9% ל-9 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.67 דולר, מעט גבוה יותר מתחזיות אנליסטים שצפו רווח של 1.65 דולר למניה. שולי הרווח עמדו על 38%, לעומת תחזיות של 37.9%. 

המנכ"ל טים קוק המנכ"ל טים קוק צילום: אי פי איי

 

את הירידה הובילו מכירות האייפונים שהצטמקו ב-5% ל-45.51 מיליון יחידות. לכך הצטרפו מכירות האייפדים, שירדו ב-6% ל-9.27 מיליון יחידות (אם כי החברה יכולה להתנחם בכך שההכנסות ממכירות המכשירים נותרו ללא שינוי כלל - 4.26 מיליארד דולר). מכירות מחשבי המק צנחו ב-14% ל-4.87 מיליון יחידות. בכל מדדים אלו קלעה אפל בדיוק לתחזיות האנליסטים. תקופת הדיווח הנוכחית הסתיימה ב-24 בספטמבר, ולכן נתוני המכירות כוללים רק שמונה ימים של מכירות האייפון 7, שהגיע לחנויות ב-16 בחודש.

 

מה דעתך על מניית APPLE:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

 

קטגוריית "מוצרים אחרים", שכוללת הכנסות ממכירות אפל ווטש, אפל TV, אייפוד ואוזניות ביטס ירדה ב-22% ל-2.37 מיליארד דולר – ככל הנראה בעקבות ירידה במכירות האפל ווטש (אפל לא מפרסמת נתוני מכירות נפרדים של השעון החכם שלה).

  

ואולם, בשעה שאפל מתקשה למכור יותר מכשירים, היא מצליחה לסחוט יותר מזומנים מלקוחות קיימים: קטגוריית השירותים, שכוללת הכנסות ממכירות באפסטור, באייטיונז ומשירותים אחרים של החברה, זינקה ב-24% ל-6.33 מיליארד דולר. לא רק שמדובר בקטגוריית המוצרים היחידה של אפל שנמצאת בצמיחה, זו גם הקטגוריה השנייה בגודלה בהיקף ההכנסות, כאשר רק מכירות האייפון (28.16 מיליארד דולר) עוברות אותה.

 

בחלוקה גיאוגרפית, פעילות החברה בסין ממשיכה להיות נקודת חולשה בעבור החברה, והמכירות במדינה שפעם היתה קטר הצמיחה העיקרי שלה צנחו ב-30% ל-8.79 מיליארד דולר). המכירות באמריקה צנחו ב-7% (20.23 מיליארד דולר) ובאזור אסיה-פסיפיק רשמה החברה ירידה סמלית של 1% (2.67 מיליארד דולר). העלייה הסמלית באירופה (3% ל-10.84 מיליארד דולר) והעלייה הנאה ביפן (10% ל-4.32 מיליארד דולר) לא היה בהן כדי לקזז את הירידות בשאר אזורי הפעילות של החברה.

 

 

 

"התוצאות החזקות של רבעון ספטמבר חותמות שנה פיסיקאלית מוצלחת מאוד בעבור אפל", סיכם מנכ"ל אפל, טים קוק, שנת כספים שכללה שלושה רבעונים רצופים של ירידה בהכנסות, ברווחים ובמכירות האייפון, "אנחנו נרגשים מתגובת הלקוחות לאייפון 7, אייפון 7 פלוס ואפל ווטש Series 2, וכן מהמומנטום המדהים של קטגוריית השירותים, ששוב קבעה את שיא כל הזמנים שלה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x