$
חדשות טכנולוגיה

לראשונה בעולם: ניסוי באוטובוסים ללא נהג

אל ניסוי המוניות האוטונומיות בסינגפור מצטרף ניסוי נוסף - הפעם באוטובוסים ללא נהג. האוטובוסים ייסעו בין קמפוס האוניברסיטה הטכנולוגית של נאניאנג ואזור התעשייה קלינטק פארק

נמרוד צוק 23:4724.10.16
הניסויים ברכבים אוטונומיים בסינגפור מתרחבים: אל ניסוי המוניות האוטונומיות של חברת נו-טונומי שהחל באוגוסט יתווסף בקרוב ניסוי ראשון מסוגו בעולם באוטובוסים ללא נהג.

 

בשלב ראשון הניסוי יכלול שני אוטובוסים אוטונומיים שיחברו את קמפוס האונ' הטכנולוגית של נאניאנג עם איזור התעשיה "קלינטק פארק", מרחק של 750 מטר בלבד. מדובר בהרחבה של פיילוט קודם שכלל רכב שאטל חשמלי קטן שנסע ללא נהג, שאותו מנהלים חוקרים מהמכון למחקרי אנרגיה באוניברסיטה בשיתוף סוכנות התחבורה הממשלתית LTA.

 

אוטובוסים של דן. בקרוב אצלנו? אוטובוסים של דן. בקרוב אצלנו? צילום: נמרוד גליקמן

 

בהמשך צפויים האוטובוסים לפעול לאורך נתיב ארוך יותר, שיגיע עד תחנת הרכבת "פיוניר". נתיב זה יכלול מספר רב יותר של רמזורים, אתגרי ניווט ותנועת רכבים, במטרה לבחון את הפוטנציאל של תחבורה ציבורית אוטונומית בהפחתת העומס בכבישים, שיפור הבטיחות וצמצום זיהום האוויר.

 

האוטובוס, שנמצא כעת בשלבי פיתוח, יכלול מרכב באורך 12 מטר, הנעה חשמלית ויכולת לנשיאת עד 80 נושאים, והוא יצוייד במערך מצלמות ליום וללילה, רדאר, GPS מדויק במיוחד ומחשבים שיאפשרו לו לנוע בנהיגה עצמית.

 

סינגפור היא אחד משתי הערים בעולם (יחד עם פיטסבורג בפנסילבניה, שם החל בחודש שעבר השלב המסחרי הראשון בפיילוט המוניות האוטונומיות של אובר) בהן מופעלות כיום מוניות בעלות יכולות נהיגה אוטונומית במסגרת מסחרית, כשהן מוצעות לנוסעים מקרב הציבור הרחב. בסינגפור מפעילה את הניסוי חברת הסטארט-אפ נו-טונומי, ובשלב זה הוא כולל מספר קטן של מוניות מתוצרת מיצובישי ורנו שהוסבו לרכבים אוטונומיים, הנוסעות בשלב זה עם נהג ומהנדס בתא הנהג למקרה של תקלה, באיזור מצומצם של העיר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x