$
מכשירים ומדריכים

כמעט שנה וחצי אחרי ההשקה: LG מזמינה את בעלי ה-G4 לתקן את המכשיר

משתמשים מתלוננים על תקלה בדגם ה-G4 מאז הושק. כעת היצרנית הקוריאנית פרסמה מודעה בה היא מזמינה את הלקוחות בישראל לתקן את המכשיר התקול, למרות שנציגי החברה בארץ טיפלו עד כה בכל המכשירים שהגיעו אליהם

הראל עילם 17:3409.10.16

17 חודשים אחרי ההשקה המקורית של הסמארטפון LG G4, נציגי החברה בישראל מאשרים כי חלק מהמכשירים שנמכרו בארץ ובעולם סובלים מתקלה טכנית קשה, ומזמינים את הלקוחות בארץ לבדוק האם המכשיר שלהם סובל מהבעיה. נציגי החברה, LG ישראל ורונלייט דיגיטל, הבטיחו כי כל הלקוחות יוכלו לקבל תיקון מלא של המכשיר שלהם.

 

G4 הושק ב-29 באפריל אשתקד. מספר שבועות לאחר ההשקה שלו משתמשים החלו לדווח על תקלה שפוקדת אחוז מסויים מכל המכשירים שנמכרו – פגם בחלק מרכיבי הזכרון על לוח האם של המכשיר גורם להם להשתחרר ממקומם, ואז המכשיר יכול להתקע בלופ אינסופי של אתחולים מחדש, בלי שהמשתמשים יכולים להפעיל את המכשיר עד הסוף. בחלק מהמקרים המשתמשים יכלו לתקן את התקלה בכך שהוציאו את הסוללה וכיבו את המכשיר ידנית, בעוד שבמקרים אחרים המכשיר הושבת לחלוטין.

 

LG G4. רוב המכשירים בארץ כבר תוקנו LG G4. רוב המכשירים בארץ כבר תוקנו צילום: רפאל קאהאן

 

במודעה שפרסמה LG ישראל, נכתב: "LG ישראל ורונלייט דיגיטל, יבואנית LG מובייל בישראל, מבקשות מבעלי מכשירי G4 לבצע בדיקה פשוטה". החברה פרסמה קישור לגרסה בעברית של האתר הבינלאומי של החברה. על המשתמשים להכניס את מספר המק"ט (IMEI) של המכשיר, שאז נבדק מול הרשימות של החברה. במידה והמכשיר שייך לאחד מסדרות היצור שסובלות מהתקלה, הלקוח יוזמן לתיקון. "בעיית האתחול עשוייה להתרחש רק במכשירים מסדרת ייצור מוקדמת ובאמצעות הבדיקה יוכל כל משתמש לדעת האם מכשירו זקוק לתיקון" נכתב בהודעה.

 

בבסוף ינואר האחרון, אחרי שביטלה את הטענות על התקלה במכשיר במשך מספר חודשים, אישרה החברה הבינלאומית כי מדובר בבעיה – אבל לא סיפקה נתונים על אחוז המכשירים שסובלים ממנה. בארץ נציגי החברה טיפלו בכל המכשירים התקולים שהגיעו אליהם, בין אם נמכרו דרכם או דרך היבואנים המקבילים, אבל עד כה הנציגים בארץ לא התייחסו באופן רשמי לתקלה.

 

גורמים בתעשייה מסרו ל"כלכליסט" כי לפי ההערכות, רוב המכשירים שנמכרו בארץ וסבלו מהתקלה כבר תוקנו. למרות זאת, יש עדיין מאות, אם לא אלפי, לקוחות שמתלוננים על התקלה בתכיפות גבוהה בערוצי התקשורת השונים.

 

לא ברור מדוע רונלייט דיגיטל ו-LG ישראל בחרו לפרסם את המודעה ולהציע את שירות ההחלפה לכל הלקוחות דווקא עכשיו, אבל לפי חלק מההערכות הדבר קשור לתקלה של מכשיר הדגל של החברה המתחרה – גלקסי נוט 7 ו-LG מנסה להתבדל בדרך שבה היא מתמודדת עם התקלה של המכשיר שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x