$
מכשירים ומדריכים

המציאות המדומה מרימה את הכפפה

כפפה מרובת חיישנים ומנועים זעירים שפיתחה החברה הסינית דקסטה יכולה לשנות את עולם המציאות המדומה. שלא כמו מוצרים אחרים בשוק, הכפפה מסוגלת לחקות גם את התחושה והגודל של האובייקט

הראל עילם 17:1924.08.16

חברת הרובוטיקה הסינית דקסטה הציגה השבוע את מוצר שעשוי להוות את השלב הבא בתחום המציאות המדומה - כפפה חכמה שתאפשר לכם לגעת ולהרגיש אובייקטים בעולם הווירטואלי.

 

הכפפה משתמשת במערך מדויק של חיישנים שמודד את התנועה של היד, הזרוע, המפרקים וכל האצבעות, על מנת למפות את היד באופן תלת-ממדי. הכפפות כוללות מספר רב של מנועים הפטיים, בדומה לאלו שנמצאים במסכי מגע או בבקרי קונסולות משחקים, שרועדים בצורה מדויקת ומסוגלים לחקות את התחושה של נגיעה בהתאם לטקסטורה ולמבנה של אובייקט. לפי מנכ"ל החברה, שיאוצ'י גאו, המערכת מסוגלת לחקות מנעד רחב של תחושות, מ"הגמישות והרכות של ברווז גומי ועד לקושי של סלע מוצק".

 

 

בכך, הכפפה של דקסמו מתקדמת משמעותית מכל הפתרונות הזמינים כיום בשוק או שעומדים לפני השקה, כולל פיתוחים ישראליים בתחום, שנועדו רק לתמרן אובייקטים תלת-ממדים ולתפקד כתחליף לבקר, אבל לא באמת מסוגלים לחקות את התחושה והגודל של האובייקטים. דקסמו תאפשר למשתמשים לאחוז בידית נשק, למשל, ולקבל את התחושה המלאה. גאו הסביר כי אחת הבעיות המרכזיות שהתמודדו איתן היא נושא התקשורת, וכי רשתות וייפיי ובלוטות' פשוט אינן מהירות מספיק על מנת לספק את רמת הדיוק והמשוב הנדרשת. בעזרת דקסמו, הסביר, משתמשים יכולים לסובב ידית דלת, לנגן בפסנתר, ללחוץ על כפתורים ולזרוק כדורים – עם משוב מלא.

 

 הדמיה: Dexta Robotics

 

הכפפה עוטפת לחלוטין את כף היד של המשתמש, עם חלקים קשיחים מעל כל מפרק. היא אמנם נראית מגושמת, אבל כתבי אתר אנג'דג'ט שהתנסו איתה לזמן קצר טוענים כי מדובר במכשיר קל ונוח לשימוש. 

 

זאת לא הפעם הראשונה שדקסטרה מנסה את מזלה עם כפפה חכמה בשוק המציאות המדומה. לפני כשנתיים, בנובמבר 2014, היא השיקה קמפיין קיקסטארטר צנוע שניסה לגייס 200 אלף דולר לפיתוח כפפה. הקמפיין גייס 55 אלף דולר והחברה ביטלה אותו. מאז, היא יצרה למעלה מ20 אבי-טיפוס והמוצר הנוכחי שונה בצורה משמעותית מהכפפות הקודמות, אבל גם הוא טרם קיבל תאריך השקה רשמי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x