$
מכשירים ומדריכים

האם השעון הסיני שגוגל השקיעה בו יכול להתחרות באפל ווטש?

חברת Mobvoi הסינית הוקמה ב-2012 על ידי שורה של יוצאי גוגל ועסקה בעיקר בבינה מלאכותית. השעון החכם החדש שלה מיועד לשוק האמריקאי ויעלה 200 דולר בלבד

נמרוד צוק 18:0826.07.16
בשעה שמכירות השעונים החכמים מצטמקות במהירות, שחקנית נוספת מנסה את כוחה בשווקי המערב עם דגם חדש: Mobvoi הסינית, שבין משקיעותיה הגדולות מצויה גם גוגל, עומדת להוציא דגם שני במשפחת ticwatch שמיועד בעיקר לשוק האמריקאי. המכירה המוקדמת של השעון צפויה להתחיל מאוחר יותר היום (שלישי) דרך קמפיין קיקסטארטר.

 

החברה, שהוקמה ב-2012 על ידי שורה של יוצאי גוגל, עוסקת בעיקר בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית כגון זיהוי דיבור, ניתוח סמנטי ויכולות חיפוש, ובשנה שעברה היא השיקה את השעון החכם הראשון שלה, מבוסס אנדרואיד Wear, שצויד בממשק קולי מבוסס שפה טבעית, בנוסף למסך מגע ולרצועה רגישה למגע ששימשה למעבר בין מסכים. המוצר יועד לשוק הסיני והפך ללהיט במכירות "יום הרווקים" במדינה, כשהגיע למקום השלישי בין השעונים החכמים באתר jd.com אחרי האפל ווטש ומוטו 360 של מוטורולה.

 

 צילום: Mobvoi

 

ה-ticwatch 2 יגיע במספר צבעים ועם מבחר רצועות, במראה כללי של שעון יד עגול קלאסי, עם מסך OLED של 1.4 אינץ', מעבד דו-ליבתי בקצב 1.2 גיגהרץ, זיכרון פעולה של 512 מגהבייט ו-4 גיגהבייט נפח אחסון. הוא כולל קישוריות ווי-פי ובלוטות', חיישני דופק ותנועה, שבב GPS, סוללה בקיבולת 300mAh ואיטום למים בתקן IP65. תג המחיר אמור לעמוד על 200 דולר בלבד, כאשר המזמינים הראשונים דרך קמפיין הקיקסטארטר יקבלו אותו בחצי המחיר.

 

יעדי המכירות של השעון צנועים יחסית - 50 אלף יחידות תוך שנה, רחוק ממיליוני היחידות של האפל ווטש וממאות אלפי השעונים שחברות כמו סמסונג ולנובו מוכרות. במידה והשעון יגיע להצלחה דומה לזה של הדגם הראשון, הצהיר מנכ"ל החברה לי זיפאי, היא תשקול הנפקה בארה"ב בשנה הבאה.

 

המהלך של Mobvoi מגיע בנקודת זמן בעייתית עבור ענף השעונים החכמים: מספר השעונים החכמים שנמכרו צנח ברבעון השני של השנה ב-32% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, על פי נתוני IDC, כאשר עיקר הירידה נבעה מצניחה חדה של 55% במכירות האפל ווטש. במקביל נרשמה צמיחה גבוהה אצל יצרניות שעוני האנדרואיד Wear הגדולות, בשיעורים שבין 25% ל-75%.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x