$
IT בעולם

XtremIO: העתיד הישראלי של EMC

XtremIO שנרכשה ב-2012 בכחצי מיליארד דולר היתה הכוכבת הגדולה של כנס EMC World בלאס וגאס. המייסד אוהד רוקח מספר ל"כלכליסט" על המשך הדרך: "לא חשבתי שזו תהיה הצלחה כזו גדולה ובכזו מהירות"

מאיר אורבך, לאס וגאס 14:3905.05.15
הכוכבת הגדולה של כנס EMC world הייתה החברה הישראלית XtremIO. לאחר שרכשה את האחרונה ב-2012 בסכום של 450 מיליון דולר, השקיעה EMC משאבים רבים בפיתוח מואץ של טכנולוגיית הפלאש של החברה. מאז שהכריזה על המוצר הראשון שלה, רשמה XtremIO הכנסות של למעלה ממיליארד דולר תוך כשנה.

בכנס הכריזה EMC על גרסה חדשה של הטכנולוגיה של XtremIO המכונה על ידי כולם החיה (The Beast). בראיון ל"כלכליסט" מספרים אהוד רוקח אחד ממייסדי XtremIO וכיום מנהל הפעילות שלה וסגן נשיא ב-EMC וגיא צ'רצ'ווד סגן נשיא בכיר בחברה, על החשיבות של הרכישה. "יש לי אהבה אמיתית למוצר שלנו אבל ההצלחה המהירה שלו מאוד הלחיצה", אומר אהוד רוקח. "לא חשבתי שזו תהיה הצלחה כזו גדולה ובכזו מהירות. האמנו במוצר ובהצלחת החיבור בין החברות אבל כנראה שהיה בשוק צורך משווע במוצר בשל ואיכותי בתחום שלנו", מוסיף רוקח.

 

הטכנולוגיה של Xtreme IO מייעלת את השימוש בפלאש והופכת את האחסון מבוסס כוננים למיושן הטכנולוגיה של Xtreme IO מייעלת את השימוש בפלאש והופכת את האחסון מבוסס כוננים למיושן

 

"הוספנו היום כמה תכונות ויכולות המאפשרות לנו להיכנס למגוון רחב של שווקים. אחת הבולטות שבהן היא יכולת הגיבוי של המוצר באתר מרוחק. יכולת המאפשרת לנו להיכנס למספר שווקים בהם מדובר בדרישה בסיסית. כמו כן הגדילה החברה בצורה משמעותית את הקיבולת של המערכת", מספר רוקח.

 

רוב העובדים בישראל

 

בהתייחסו לרכישה ההיסטורית ולטענה על מכירה בזול אומר רוקח שזו חוכמה בדיעבד. "ללא ההשקעה העצומה בחברה אני בכלל לא בטוח שהיינו מגיעים להיכן שאנחנו עכשיו. היה ביקוש רב ל-XtremIO ורבים רצו לרכוש. בחרנו ב-EMC כי האמנו שהחיבור איתה הוא שיביא אותנו להיכן שאנחנו היום. גדלנו בזמן קצר מאוד מ-40 עובדים לכ-300, רובם בישראל. יש לנו כיום בתוך החברה עצמאות מוחלטת בקבלת החלטות וניהול עסקי של המוצר כאשר החברה תומכת בנו במאה אחוז בכל הפעילות".

 

"היום אני חושב שקצב של מיליארד דולר מכירות הוא רק ההתחלה. הפיתוחים שיש לנו בקנה וגם השוק של אחסון מבוסס פלאש נעים קדימה במהירות כזו, שאפשר להגיד שהמטרה שלנו היא לבנות עסק שמוכר במיליארדי דולרים".

 

לגיא צ'רצווד סגן נשיא בכיר בחברה והאיש שאחראי על מרבית מוצריה כיום יש היסטוריה ארוכה עם פעילות בישראל. בתפקידו בעבר היה בכיר בחברת נט אפ והיה האיש שהוביל את סגירתה של טופיו בישראל. "הרבה רוכשים חברות בלי לדעת איך לשלב אותן. אנחנו מאוד זהירים עם הפעילות שרכשנו בישראל. אהוד יודע טוב מאוד מה צריך לעשות עם הפעילות שלו ואנחנו לא רוצים להפריע להם ומנסים לעזור להם".

 

"אני עובד בעמק הסיליקון ובתחום שלנו יש רק ישראל ועמק הסיליקון שם החדשנות. אני מאמין שגם סין תהיה שם בנקודה מסוימת. הם מנסים ליצור לעצמם חדשנות באותה דרך שבה ישראל בנתה את החדשנות שלה".

 

"המוצר החדש שלנו חיה"

 

בהתייחסו לפעילות של XtremIO אומר צ'רצווד, "לקוחות אמרו לנו שהמוצר החדש שלנו הוא חיה. כל המוצרים האחרים עובדים עם שני בקרים - לנו יש 16 והם חזקים פי 4 מכל מוצר אחר שקיים. זה יכולת ביצוע שמקבילה לכך שאם אני ואתה הולכים למרוץ, אני מביא פרארי ואתה בא על אופניים. אם לפני ההשקה המוצלחת שלנו חשבנו שמכירות במיליארד דולר זה הרבה. עכשיו אני אראה במכירות של מיליארדי דולרים בודדים אכזבה", מתגאה צ'רצ'ווד.

 

"אנחנו מאוד אוהבים להשקיע בחברות בישראל ולרכוש כאן וההוכחה היא נוכחותו של גיל גורן שמאתר עבורנו חברות והוא אחד האנשים היחידים שאזנו של שג'ו טוצי, יו"ר EMC, כרויה להם כל הזמן. אנחנו כעת בוחנים מספר רכישות נוספות בישראל ובודקים האם הן מתאימות לצרכים הנוכחים שלנו". בהתייחסו לריבוי של חברות ישראליות בתחום דוגמת קמינריו, אינפינידט של משה ינאי וסימפליויטי, אומר צ'רצוווד שהחברות האלו צריכות להוכיח שהן מעבר לחברות קטנות. אלא כאלה שיש להן יכולות להרים מוצר ויכולת ביצוע שלו. "אני מקווה שיש להן את התזמון הנכון ומזל שצריך כדי להצליח בשווקים".

 

"המוצר יכול להפוך להיות אחד המוצרים העיקריים של EMC. אבל, הוא עשוי גם לפגוע ולעשות קניבליזציה למוצרים אחרים. זה יכול לפגוע, אך זה לא מפריע לי. הכי גרוע זה להפסיד לקוח, אם הם בוחרים מוצר שלנו זה מה שחשוב לי ומה שמתאים להם. אותי מעניין שהלקוח יבחר את המוצר הטוב לו ביותר ולא אם יש לי תחרות פנימית בין המוצרים שלנו".

 

הכותב הוא אורח EMC באירוע

בטל שלח
    לכל התגובות
    x