$
אפליקציות

אינסטגרם משיקה פילטרים חדשים ועוברת את טוויטר במספר הגולשים

לאחר יותר משנתיים, ובמסגרת מאבקה באפליקציות צילום יריבות כ-VSCO השיקה הרשת החברתית סדרה של חמישה פילטרים חדשים. בנוסף, מתברר כי היא הצליחה לעקוף את טוויטר במספר הגולשים

רפאל קאהאן 18:0917.12.14

בפעם הראשונה בשנתיים האחרונות, אינסטגרם משיקה חמישה פילטרים חדשים עבור גולשיה: Slumber, Crema, Ludwig, Perpetua, ו-Aden. החמישה מהווים גישה חדשה שנועדה להתחרות באפליקציית VSCO שהולכת וצוברת פופולריות בקרב חובבי הצילום. ההבדל העיקרי בין הפילטרים החדשים לאלה הקלאסיים הוא בעידון האפקטים ובניסיון להביא חווייה שיותר קרובה לתמונה מבוססת פילם.

 

למרות שאינסטגרם בנתה את המודל העסקי שלה על השימוש בפילטרים, למעשה היא כמעט ולא חידשה את מבחר הפילטרים שלה מזה תקופה ארוכה. למעט עדכון של כלי העריכה בשביל להתאים אותם לרוח הזמן וכלי וידאו ושיתוף חדשים, היא די קפאה על שמריה. ההשקה של הפילטרים החדשים היא בהחלט רמז על כך שאינסטגרם מבינה פתאום שיש לה מתחרות, ושהן עלולות בהמשך הדרך גם להוות איום על ההגמוניה שלה בתחום.

 

Perpetua, אחד מחמשת הפילטרים החדשים באינסטגרם Perpetua, אחד מחמשת הפילטרים החדשים באינסטגרם צילום: www.theverge.com

 

תחום הצילום הסלולרי פורח בשנים האחרונות. עם יותר מ-300 מיליון גולשים, אינסטגרם הפכה למובילה הבלתי מעורערת בתחום. היא כעת הרשת החברתית השניה בגודלה אחרי פייסבוק, חברת האם שלה. לטענת מנכ"ל החברה, קווין סיסטורם, היא עקפה את טוויטר שלה יש כ-284 מיליון משתמשים. ואולם על פי מדד eBizMBA שמשקלל נתונים של אתר המדידה אלקסה ו-compete של מילוורד בראון, לאינסטגרם יש "רק" כ-100 מיליון גולשים ייחודיים בחודש. לא ברור אם הנתון שהציג סיסטורם מתייחס למספר חשבונות המשתמשים או למספר הגולשים, וכיצד זה משתווה לנתוני טוויטר.

 

כך או כך, בדבר אחד אין ספק שאינסטגרם כן מובילה על טוויטר. על פי בדיקה שביצעה חברת המחקר Socialbakers, כמות הגולשים שביצעו פעולה על פרסומת או סטטוס ממותג של חברה גדול הרבה יותר באינסטגרם מאשר בטוויטר. כ-3.31% מהמשתמשים ביצעו פעולה על תמונה או סטטוסים מסחריים באינסטגרם, לעומת 0.07% מהמשתמשים בטוויטר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x