$
אינטרנט

מפרסמים נגד גוגל: "מודעות מוצגות לצד תוצאות חיפוש לא רלבנטיות"

לפי ההערכות הבעיה יכולה להוביל לבזבוז של עד 10% מתקציב הפרסום בשירות Adwords, ונפגעים ממנה בעיקר רופאים ומומחים אחרים

יוסי גורביץ 10:3412.01.11
מפרסמים מביע בשנה האחרונה אי שביעות רצון מפלטפורמת הפרסום של גוגל, AdWords, משום שגוגל מציבה את המודעות שלהם לצד תוצאות חיפוש בלתי רלוונטיות - כך דיווח הבוקר (ד') "הוול סטריט ג'ורנל". גוגל גובה תשלום עבור כל הקלקה של משתמש על אחת הפרסומות.

 

המפרסמים מתלוננים

על תופעה המכונה Session Based Clicks: גוגל מציבה את המודעות לצד תוצאות חיפוש שאינן קשורות ישירות למוצר של המפרסם, וכאשר המשתמש מקליק על המודעה, הוא מוצא אותה בלתי מועילה - ונמנע מלרכוש את המוצר. לעיתים הפרסומות הלא רלבנטיות מופיעות גם כשהגולש התחיל חיפוש חדש.

  

מערכת AdWords של גוגל היא המרכיב המרכזי בהכנסות שלה, שעמדו ב-2009 על 24 מיליארד דולר. לפני כשנה וחצי החלה גוגל להרחיב משמעותית את השימוש שלה בפרסומות: כעת היא מציבה אותן לא רק לצד מילים שמתאימות בדיוק למוצר, אלא גם לצד מילים קרובות – או, לעיתים, חסרות כל קשר. היקף התופעה אינו ידוע, אך מפרסמים העריכו כי הוא יכול להוביל לבזבוז של עד 10% מתקציב הפרסום ב-AdWords, כאשר רופאים ומומחים אחרים סובלים יותר מהבעיה.

 

רופא שיניים מניו יורק בשם ד"ר פורמן, אמר ל"ג'ורנל" שהמודעות שלו אמנם יכולות להיות רלבנטיות לא לצד תוצאות החיפוש "רופא שיניים", אלא גם לצד "קוסמטיקת שיניים" - אך הוא ראה את המודעה מופיעה גם לצד תוצאות החיפוש "הגדלת איבר המין".

 

המנתח הפלסטי ג'ון פרלמן מבוורלי הילס סיפר כי הפסיק להשתמש ב-AdWords לפני כשנה, לאחר שמצא כי המודעות שלו מוצגות בתגובה לחיפוש "תמונה אוליביה ניוטון ג'ון" ו"סטודיו להסרת קעקועים בעיר". לדברי פרלמן, כל הקלקה גררה תשלום של שמונה דולרים לגוגל, שאותו הגדיר "לא יעיל ולא הוגן".

 

מגוגל נמסר בתגובה כי העובדה שמשתמשים מקליקים על המודעות מעידה על כך שהן עניינו אותם, וכי רק אחוז זניח של מודעות מוצג בשעה שהמשתמש כבר החל בחיפוש חדש. באוגוסט האחרון הרחיבה גוגל את Adwords, והחלה לאפשר למפרסמים להציע מודעות המבוססות על מיקום המשתמש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x