מפרסמים נגד גוגל: "מודעות מוצגות לצד תוצאות חיפוש לא רלבנטיות"
לפי ההערכות הבעיה יכולה להוביל לבזבוז של עד 10% מתקציב הפרסום בשירות Adwords, ונפגעים ממנה בעיקר רופאים ומומחים אחרים
המפרסמים מתלוננים
מערכת AdWords של גוגל היא המרכיב המרכזי בהכנסות שלה, שעמדו ב-2009 על 24 מיליארד דולר. לפני כשנה וחצי החלה גוגל להרחיב משמעותית את השימוש שלה בפרסומות: כעת היא מציבה אותן לא רק לצד מילים שמתאימות בדיוק למוצר, אלא גם לצד מילים קרובות – או, לעיתים, חסרות כל קשר. היקף התופעה אינו ידוע, אך מפרסמים העריכו כי הוא יכול להוביל לבזבוז של עד 10% מתקציב הפרסום ב-AdWords, כאשר רופאים ומומחים אחרים סובלים יותר מהבעיה.
רופא שיניים מניו יורק בשם ד"ר פורמן, אמר ל"ג'ורנל" שהמודעות שלו אמנם יכולות להיות רלבנטיות לא לצד תוצאות החיפוש "רופא שיניים", אלא גם לצד "קוסמטיקת שיניים" - אך הוא ראה את המודעה מופיעה גם לצד תוצאות החיפוש "הגדלת איבר המין".
המנתח הפלסטי ג'ון פרלמן מבוורלי הילס סיפר כי הפסיק להשתמש ב-AdWords לפני כשנה, לאחר שמצא כי המודעות שלו מוצגות בתגובה לחיפוש "תמונה אוליביה ניוטון ג'ון" ו"סטודיו להסרת קעקועים בעיר". לדברי פרלמן, כל הקלקה גררה תשלום של שמונה דולרים לגוגל, שאותו הגדיר "לא יעיל ולא הוגן".
מגוגל נמסר בתגובה כי העובדה שמשתמשים מקליקים על המודעות מעידה על כך שהן עניינו אותם, וכי רק אחוז זניח של מודעות מוצג בשעה שהמשתמש כבר החל בחיפוש חדש. באוגוסט האחרון הרחיבה גוגל את Adwords, והחלה לאפשר למפרסמים להציע מודעות המבוססות על מיקום המשתמש.