$
מכשירים ומדריכים

הצרכנים קונים יותר טלוויזיות - ומסתפקים בצפייה בשני ממדים

כשנה וחצי לאחר צאתו של "אווטאר" לאקרנים, גל ה-3D לא מצליח לכבוש את הסלון: מכירות מכשירי הטלוויזיה בעולם אמנם זינקו ל-247 מיליון בשנה החולפת, אבל רק כ-3 מיליון מהן מסוגלות לשדר בתלת ממד

יוסי גורביץ 10:2205.01.11
מכירות הטלוויזיות ברחבי העולם טיפסו במהלך 2010 ב-17% לעומת המכירות בשנה שקדמה לה, והסתכמו ב-247 מיליון מכשירים – אבל רק 3.2 מיליון מהם הן טלוויזיות המסוגלות לשדר בתלת מימד. כך עולה מדו"ח של חברת המחקר DisplaySearch. מכירות הטלוויזיות היו חזקות במיוחד באירופה ויפן, וחלשות
בארה"ב, שעדיין מתאוששת מן המשבר הכלכלי.

 

האנליסטים מציינים מספר סיבות לכישלון היחסי, לפחות כרגע, של הניסיון להכניס את התלת ממד לסלון. הטלוויזיות הללו עדיין יקרות הרבה יותר – טלוויזיית HD עם מסך LCD נמכרת בכ-300 דולר, טלוויזיה עם תלת מימד בכ-1,300 דולר. אך מעבר לכך, אין מספיק תוכן בתלת מימד שיצדיק את ההשקעה בטלוויזיה יקרה במיוחד.

 

יצרני התוכן שכן מיועד לתלת ממד מוכרים את הסרטים או התוכניות במסגרת ערכות יקרות במיוחד, וכוללות משקפי תלת מימד - ציוד שלבעלי הטלוויזיות המשדרות בשלושה ממדים כבר יש. הסרט "אווטאר", למשל, שהיה סנסציה לפני כשנה וחצי, נמכר בערכה שמכילה שני זוגות משקפיים – תמורת 350 דולר. היעדרו של תוכן זול המתאים למכשירים החדשים פוגע משמעותית בהצדקה לרכוש אותם.

 

מנהל המחקר של DisplaySearch בתחום הטלוויזיות, פול גריי, אמר לבוסטון גלוב כי "יצרניות הטלוויזיה הקדימו את זמנן ב-2010, ושכחו שטלוויזיה היא קודם כל מכשיר לצריכת תוכן". החברה מעריכה, עם זאת, כי מכירות התלת מימד יצמחו בשנים הבאות, ובשנת 2014 יגיעו לכ-91 מיליוני יחידות.

 

סימנים מסוימים לירידה בעניין בתלת ממד ניכרו כבר באמצע 2010, כאשר כמה במאים מובילים החליטו שלא לצלם את סרטיהם בשלושה ממדים, ואחרים ראו רק חלק קטן יחסית מרווחיהם מההקרנות בפורמט זה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x