$
סטארט-אפים והון סיכון

לאחר ההבראה: זלנגו מגייסת 3 מיליון דולר

את סבב הגיוס השלישי של החברה הובילה קרן בנצ'מרק. מנכ"ל זלנגו רוני חיים: "בשנה הקרובה נפרוץ לשווקים חדשים במטרה להחדיר את השימוש בשירות המסרונים משולבי האייקונים"

אסף גלעד 12:2818.11.09

חברת הסטארט-אפ זלנגו גייסה 3 מיליון דולר נוספים בסבב גיוס שלישי, שהגיע רובו מקרן הון סיכון בנצ'מרק. ההשקעה הגיעה כשנה לאחר מינוי מנכ"ל חדש לחברה, רוני חיים, לשעבר סמנכ"ל בכיר באלווריון ובגילת לווינים, שביצע תהליך הבראה בחברה.

  

"בשנה האחרונה זלנגו עברה

תפנית משמעותית", אמר חיים. "עם יותר מ-2 מיליון משתמשים ייחודיים בכל חודש החלה זלנגו לייצר הכנסות מהסכמים שחתמה עם מפעילים סלולריים ושותפי תוכן ברחבי העולם. בשנה הקרובה נפרוץ לשווקים חדשים במטרה להחדיר את השימוש בשירות המסרונים משולבי האייקונים למספר רב יותר של מפעילים".

 

עם לקוחות החברה כיום נמנות המפעילות הסלולריות טלקום איטליה, TMN פורטוגל, קייב סטאר אוקראינה, Vodafone הונג-קונג ומקאו, Smart בפיליפינים, ו-Aircell הודו. מטרת הגיוס הנוכחי, אומר חיים, היא לממן את הרחבת מערך השיווק והמכירות, ולהרחיב את פיתוח הטכנולוגיה של החברה גם בסמארטפונים בעלי מערכות הפעלה שונים.

  

המודל העסקי החדש של החברה מתבסס בעיקר על סכום קבוע עבור הטמעת היישום בכל מפעילת סלולר ועוד דמי מנוי של 5-3 יורו בשנה על כל מנוי. בשנת 2009 החלה זלנגו לייצר הכנסות ראשוניות, המוערכות ב-3 מיליון דולר לפי חברת המחקר IVC, ועד כה גייסה זלנגו 12 מיליון דולר, ללא הגיוס האחרון.

 

זלנגו מפתחת שרות מסרונים משולב אייקונים ,בין אם אלה אייקונים אישיים המיוצרים על ידי המשתמשים (UGC), או אייקונים של ספקי תוכן. במהלך שלוש השנים מאז הוקמה ניסתה לשווק למפעילות סלולריות מודל של העברת מסר חזותי משולב אייקונים, אנימציות ותמונות המסוגל להחליף חלק או את כל המילים הכתובות בטקסט רגיל. השירות משתלב בתשתיות הסמס הקיימות ואינו דורש שינויים ברשת המפעיל הסלולארי. לחברה, הממוקמת בתל אביב, 35 עובדים.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x