• תפריט
הייטק והון סיכון

אדובי רוכשת את Omniture ב-1.8 מיליארד דולר

יצרנית תוכנות הגרפיקה הודיעה כי תרכוש את חברת Omniture, המספקת כלי מדידה לרשת. הערכה: המהלך מיועד לחזק בקרב המפרסמים את מעמדה של פלאש לעומת סילברלייט של מיקרוסופט

יוסי גורביץ 10:3016.09.09
חברת אדובי, המייצרת תוכנות לעיבוד ולשימוש בגרפיקה – שהידועות בהן הן פוטושופ ופלאש – הודיעה אתמול (ג') על רכישתה של חברת Omniture, המספקת כלי מדידה וניתוח לחברות רשת. ההודעה התקבלה לאחר סגירת המסחר, אך מנייתה של Omniture צפויה לעלות: הערכת השווי האחרונה של החברה, ביום שישי האחרון, עמדה על 1.29 מיליארד דולר, ואדובי תשלם עבורה 1.8 מיליארד דולר.

 

אדובי הודיעה, בנוסף, כי תרכוש מניות Omniture מהמחזיקים בהן בשווי של 21.50 דולר למניה; בסוף יום המסחר, נסחרה מניית Omniture בשווי של 17.21 דולר. להערכת אדובי, העסקה תושלם עד סוף הרבעון הרביעי.

 

מנכ"ל אדובי, שאנטנו נאראיין, אמר כי העסקה היא "אירוע משנה משחק" עבור אדובי ולקוחותיה: לדבריו, הכלים שמספקת Omniture יאפשרו למפרסמים, לחברות תקשורת ולקמעונאים מקוונים "לנצל את מלוא הפוטנציאל של נכסיהם הדיגיטליים". בין לקוחותיה של Omniture נמנים חברות ענק כגון HP, AOL, איביי, מיקרוסופט, סוני ואחרות.

 

להערכת פרשנים, מטרת הרכישה היא לחזק את מעמדו של פלאש כפלטפורמת ברירת המחדל לכלי תקשורת ומפרסמים מקוונים, ולמנוע מעבר של לקוחות עסקיים למתחרה של פלאש מתוצרת מיקרוסופט, סילברלייט. הביזנסוויק מדווח כי בחודש אוגוסט, אמרו לו בכירים באדובי שמכירות מוצר הדגל שלה, Creative Suit – כלים לבניית אתרי רשת ומגזינים, המכיל את פלאש ופוטושופ - מאכזבות, ושעל כן צפויה החברה לשפר אותן באמצעות רכישת חברה אחרת. כלי המעקב של Omniture, המדייקים במעקבם אחר נפח הגלישה לאתרים, צפויים לשמש ככלי שיאפשר לבעלי אתרים לנהל משא ומתן מול מפרסמים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x